• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95031710628
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس حفاظت محیط زیست گناباد:

خشکسالی، حیات حیوانات را به خطر انداخته است

خشکسالی، حیات حیوانات را به خطر انداخته است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس حفاظت محیط زیست گناباد گفت: خشکسالی‌های ۱۵ ساله اخیر گناباد سبب بروز مشکلات فراوانی برای اراضی تحت پوشش محیط زیست شده‌، به‌گونه‌ای که این خشکسالی‌ها در طی چند سال اخیر، سبب از بین رفتن پوشش‌های گیاهی و بروز مشکلاتی برای حیوانات شده است.

محمد یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، بيان كرد: ۴۰۷ هزار هکتار از اراضی گناباد تحت پوشش حفاظت محیط زیست شامل دو منطقه حفاظت شده و دو منطقه شکار ممنوع است.
 
وی اظهار کرد: در این مناطق انواع و اقسام حیوانات از جمله آهو، کفتار، بز کوهی، گرگ و روباه وجود دارند که تحت حفاظت محیط زیست قرار دارند.
 
رئیس حفاظت محیط زیست گناباد به افزایش جریمه شکار غیر مجاز حیوانات اشاره کرد و گفت: با افزایش تعرفه‌های جریمه شکار حیوانات به صورت غیرمجاز، این‌گونه شکارها در گناباد کاهش یافته، به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری هیچ‌گونه شکار غیرمجازی صورت نگرفته است.
 
وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در گذشته مردم نیازمند به شکار حیوانات بوده‌اند، در شرایط کنونی جامعه و وضعیت حیوانات و محیط‌زیست این‌گونه شکارها به ضرر جامعه است.
 
یوسف‌نژاد افزود: کاهش پوشش‌های گیاهی و خشک شدن اراضی محیط زیست سبب شده که حیوانات برای تامین غذای خود به مزراع مردم هجوم آورند و سبب بروز مشکلات و خساراتی برای مردم شوند.
 
وی با بیان اینکه خسارت‌های محیط زیستی شامل بیمه کشاورزی نیست، افزود: عدم پوشش بیمه کشاورزی از حوادث محیط زیستی از جمله هجوم حیوانات سبب شده مردم در زمان وقوع حمله اقدام به آسیب رساندن به حیوانات نمایند.
 
یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: تنها راه رفع این مشکل کشاورزان، حمایت دولت از آنان به منظور محصول‌دار کردن مزارع است.
 
وي تداوم خشکسالی‌ها را سبب افزایش ریزگردها در گناباد دانست و افزود: اداره محیط زیست برای اراضی تحت پوشش خود که بخش قابل توجهی است، اقدامات بسزایی را مدنظر دارد تا از وقوع ریزگردها جلوگیری شود، چرا که ریزگردها علاوه‌ بر بروز بیماری برای مردم سبب از بین بردن پوشش‌های گیاهی موجود نیز می‌شوند.
 
یوسف‌نژاد مشارکت مردم را در حفاظت از محیط زیست مهم دانست و تصریح کرد: متاسفانه اکثر اقامتگاه‌های گناباد به زباله‌هایی که مردم پس از تفریحات خود ریخته‌اند، آلوده است و اگر مردم در امر جمع‎آوری زباله‎های خود پس از تفریح در دامن طبیعت اقدام نمایند، کمک بزرگی به محیط زیست کرده‎اند.
 
رئیس حفاظت محیط زیست گناباد ادامه داد: همچنین مردم در مواجه با حیوانات در دامن طبیعت به آن‌ها صدمه و آسیبی وارد نکنند تا شاهد از بین رفتن نسل آن‌ها در گناباد نباشیم.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha