• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۰:۴۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95031711127
  • خبرنگار : 71186

تاریخ تحویل خودروها تعیین شد

تاریخ تحویل خودروها تعیین شد

حداکثر زمان تحویل خودروها در روش‌های مختلف فروش و پیش‌فروش تعیین شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداکثر زمان تحویل خودروها تعیین شده است.

طبق این قانون حداکثر زمان تحویل خودرو در روش فروش تحویل فوری، ۳۰ روز تعیین شده است. زمان تحویل خودرو در روش‌ پیش فروش قطعی معادل حداکثر ۹ ماه و در روش پیش فروش عادی نیز حداکثر ۱۲ ماه تعیین شده است.

در روش فروش مشارکت در تولید نیز حداکثر زمان تحویل معادل سه سال و در روش فروش سفارشی تعداد محدود نیز حداکثر زمان تحویل در خودروهای داخلی سه ماه و وارداتی چهار ماه تعیین شده است.

طبق این قانون جدید خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم شده‌اند در صورت تاخیر در تحویل خودرو، جریمه تاخیر در تحویل را به خریداران پرداخت کنند.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۹:۵۲

باز هم به نفع خودروسازان و خودرو فروشان، آخر تحویل فوری 30 روزه یعنی چه؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۲۱

خدا را شکر، معنی کلمه فوری را هم فهمیدیم. فوری یعنی 30 روز بعد.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۲۷

خدایا این مسئولین را از ما نگیر، اگر بگیری آنوقت ما چه جوری خودروی تحویل فوری را 30 روزه تحویل بگیریم!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۱

این همه حمایت از حقوق مصرف کننده آخه یعنی چی!، یکبار هم شده شما از حقوق تولید کننده دفاع کنید؟ بخدا ما راضی به این همه حمایت نیستیم! بدون این حمایت ها از مصرف کننده هم این ها دارن ورشکست میشن! بعد شما میاد قانون را به نفع مصرف کننده تغییر میدین! و تحویل فوری را حداکثر 30 روز میکنید؟ این یعنی چی؟ نکنه قبلا حداقل 30 روز بود؟ خواهشا قانون را دوباره تغییر بدین به اینکه هر وقت دلشون خواست تحویل بدن، ماه روزه هست این همه جلسه، با این همه تفکر، خدائیش سخته! ا

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۵:۰۱

خدایا اخه تا کی باید سوار ماشین های با تکنولوژی 30 سال قبل بشویم ؟؟؟؟ تا کی باید پسرفت کنیم؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۵:۱۷

تولید خودرو را از انحصاری بودن خارج و تعرفه واردات را به حداقل ممکن برسانید آنوقت خواهید دید که همانند سیمکارت تلفن مرتباً برای فروش خودرو به شما زنگ خواهند زد. البته در آنصورت سود میلیاردی بعضی ها به صفر می رسد و لذا اجرایی شدن پیشنهاد فوق عیر ممکن است