• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95031711348
  • خبرنگار : 71516

افشاگری رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درباره روابط دیپلماتیک اسرائیل با اعراب

افشاگری رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درباره روابط دیپلماتیک اسرائیل با اعراب

رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی از همکاری دیپلماتیک میان این رژیم و برخی کشورهای عربی پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، اسحاق هرتزوگ، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی از میان کشورهایی که با اسرائیل همکاری دیپلماتیک دارند، به مصر، اردن، عربستان، امارات، مراکش، کویت و بحرین اشاره کرد.

وی این همکاری را تحولی مثبت دانست و گفت: مساله به حل درگیری با فلسطینی‌ها یا دست‌کم تحقق پیشرفت مهمی در این راستا برای بهبود روابط با ما مربوط است.

وی در سخنرانی خود مقابل کنفرانس یهودیان آمریکا در واشنگتن گفت: گروهی از کشورهای میانه رو آماده ورود به روند تغییر منظقه‌ای و صلح با اسرائیل هستند. این یک فرصت استثنایی است.

هرتزوگ عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر را رهبری شجاع دانست که تمایل خود را به تحقق این روند نشان داده است.

وی افزود: مساله تنها به مصر مربوط نمی‌شود. رهبران سنی امروز شجاع‌تر و جوان‌تر بوده و آماده ورود به هر روندی با اسرائیل هستند که در خدمت منافع ملی‌شان باشد. مساله به یک روند منطقه‌ای جدید مربوط می‌شود که خواهان از بین بردن انزجار و خشونت در منطقه باشد.

در همین راستا رسانه‌های اسرائیلی از دیدار اواخر هفته گذشته میان نمایندگان و مسئولان اسرائیلی و نمایندگان پارلمان‌های عربی در ژنو برای بررسی پروژه‌های آتی پرده برداشتند.

در این نشست نمایندگانی از مصر، بحرین، امارات و تشکیلات خودگردان فلسطین حضور داشتند. در این نشست کارگروه‌هایی برای اجرای این پروژه‌ها تشکیل شد. همچنین با بررسی موضوعاتی درباره کشاورزی، تغذیه و انرژی تجدیدپذیر طی نشست‌های آتی توافق شد.

اخیرا عربستان آمادگی خود را برای اصلاح طرح صلح عربی اعلام کرد. نسخت وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که آماده احیای این طرح برای صلح با کشورهای عربی است.

از سوی دیگر، وزیر خارجه مکزیک کوته فکری در خوانش‌های ضد مکزیکی آمریکا را با ضد یهودی‌گری علیه یهودیان این کشور برابر دانست.

 

به نقل از اورشلیم پست، کلودیا رویز ماسیو، وزیر خارجه مکزیک طی سخنرانی خود در نشست جهانی AJSC واشنگتن در این باره گفت: بگذارید بلند و رسا بگویم، مبارزه با ضد یهودی‌گری مانند ایستادگی در برابر رفتارهای ضد مکزیکی است و نمی‌توان گفت که این مسائل صرفا به یهودیان یا مکزیکی‌ها محدود است. این یک جنگ مشترک برای حقوق بشر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha