• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95031712125
  • منبع : نمایندگی گیلان

فرماندار ماسال:

در شهرستان ماسال با کمبود سرانه فضای مطالعه مواجه هستیم

در شهرستان ماسال با کمبود سرانه فضای مطالعه مواجه هستیم

ایسنا/گیلان فرماندار ماسال با اشاره به کمبود سرانه فضای مطالعه در شهرستان ماسال بر لزوم بهره گیری از ظرفیت ادارات و نهادها، بخش خصوصی و خیرین در راستای توسعه فضای مطالعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان محمود قاسم ن‍ژاد صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال با بیان اینکه شهرستان ماسال در سال 94 به لحاظ میزان مراجعه کننده به کتابخانه رتبه هشتم استان و از حیث توزیع اعضای کتابخانه به جمعیت با 3/2 درصد رتبه پنجم استانی را کسب کرده است، افزود: البته با وجود تعداد بالای علاقه مندان به کتابخوانی، سرانه فضای مطالعه شهرستان با رتبه 15 استانی، به هیچ وجه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست که جا دارد از ظرفیت همه ادارات و نهادهای شهرستان در جهت توسعه فضای مطالعه استفاده شود.

وی وضعیت شاخص‌های مطالعه و کتابخوانی شهرستان را با در نظر گرفتن تازه تاسیس بودن شهرستان، مناسب ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت مطالعاتی طبقات مختلف اجتماعی شهرستان نشان  می دهد در صورت بهبود شاخص سرانه فضای مطالعه می تواند وضعیت مناسب تری را از حیث شاخص کتابخوانی کسب کند.

 فرماندار ماسال راه اندازی ایستگاه های مطالعه در سطح ادارات، رستوران ها، درمانگاه ها و دیگر فضاهای عمومی را از جمله راهکارهای توسعه ی فضای مطالعه بر شمرد و افزود: حتی می توان چنین ایستگاه هایی در نانوایی ها، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی ها نیز راه اندازی شود تا از هر فرصتی برای تشویق مردم به مطالعه کتاب استفاده شود.

قاسم نژاد استفاده انجمن کتابخانه های عمومی از ظرفیت خیرین دغدغه مند حوزه فرهنگی را یکی دیگر از راهکارهای افزایش فضای مطالعه دانست و اظهار کرد: در صورت اطلاع رسانی مناسب، بسیاری از افراد حاضر هستند در جهت توسعه فضای کتابخانه های عمومی مشارکت کنند.

وی همچنین با اشاره به توجه ویژه کمیته برنامه ریزی شهرستان به توسعه فضاهای فرهنگی شهرستان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز سعی خواهیم کرد توجه ویژه ای به توسعه کتابخانه های عمومی داشته باشیم چرا که مانوس شدن جامعه با کتاب، موجب تقویت سرمایه اجتماعی جامعه و بهبود ارتباطات می شود و به تبع آن رفتارهای اجتماعی مناسب نیز در جامعه رواج می یابد.

فرماندار ماسال وضعیت سرانه مطالعه کتاب کشور را با وجود سابقه درخشان فرهنگی و اجتماعی، بسیار پایین ارزیابی کرد و افزود: از شهرداران و متولیان شهری انتظار می رود ضمن ایجاد فضاهای مناسب جهت مطالعه کتاب در سطح شهر، شهروندان را به مطالعه بیش از پیش کتاب تشویق کند.

قاسم نژاد همچنین بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: ایجاد ایستگاه های مطالعه عمومی در سطح شهر و استفاده از کتاب به عنوان هدیه در بین خانواده ها از جمله راهکارهایی است که می تواند زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را فراهم آورد.



انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha