• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95031712139
  • منبع : نمایندگی کرمان

کرمان رتبه سوم تصادفات برون شهری

کرمان رتبه سوم تصادفات برون شهری

ایسنا/کرمان رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه سوم تصادفات برون شهری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "محمدمهدی بلوردی" عصر امروز پنجشنبه 20 خرداد ماه 1395 در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گفت: استان کرمان از نظر طول راه‌های برون شهری با طول 6 هزار و 176 کیلومتر، رتبه پنجم کشوری را دارد.
وی با اشاره به معادن و کشاورزی استان کرمان، اظهار کرد: استان کرمان رتبه هشتم کشوری با 10 هزار و 234 تن کیلومتر کالای حمل شده دارد و از نظر اورژانس فعال رتبه 19 کشوری را دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه 54 کیلومتر آزادراه و یک هزار و 739 کیلومتر بزرگراه در استان کرمان وجود دارد و با اشاره به روند افزایشی تصادفات استان کرمان و کسب رتبه سوم تصادفات برون شهری، تصریح کرد: در زمینه تصادفات استان کرمان وضعیت مناسبی ندارد. بطوریکه در تصادفات برون شهری و روستایی  779 نفر کشته در سال 94 داشته‌ایم که این میزان در سال 93 برابر با 706 نفر کشته بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه، یک چهارم ماموریت‌های اورژانس در استان کرمان به صورت ترافیکی و حوادث جاده‌ای است، افزود: در تغییرات تلفات در مسیرهای برون شهری و روستایی استان کرمان 10.3 درصد رشد داشته‌ایم در حالی که میانگین کشوری به صورت منفی بوده است.
وی با اشاره به هزار و 700 کیلومتر بزرگراه در استان کرمان، اضافه کرد: 80 درصد ترافیک و 56 درصد تصادفات واژگونی در این بزرگراه‌ها اتفاق می افتد.
بلوردی ابراز کرد: پاسخگو نبودن کنترل سرعت سنتی، کمبود نیروی انسانی و ناوگان پلیس، افزایش تردد شبانه، کمبود بیمارستان‌های پیش‌درمان و پایگاه‌های اورژانس بین‌جاده‌ای و وجود قاچاق سوخت و افاغنه غیرمجاز مهمترین چالش‌های حمل و نقل در استان کرمان است.
وی ادامه داد: همچنین اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها، خط‌کشی راه‌ها، تهیه و نصب علایم رانندگی و اجرای روشنایی نقطه‌ای را از مهمترین برنامه‌های مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان کرمان در راستای کاهش واژگونی‌ها در سال جاری برشمرد.
رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان با اشاره به تصادفات که توسط افغانی کش‌ها رخ می دهد، تصریح کرد: 73 نفر در سال گذشته به صورت مستقیم در تصادفات خودروهای افاغنه‌کش در جاده‌های شمال استان کرمان فوت کرده‌اند.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha