• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95031712178
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون‌ عمرانی استانداری کرمانشاه:

۴۱ معضل مهم شهر کرمانشاه شناسایی شده است

۴۱ معضل مهم شهر کرمانشاه شناسایی شده است

ایسنا/کرمانشاه معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از شناسایی 41 معضل بزرگ و مهم شهر کرمانشاه خبر داد که قرار است با تعامل با شهرداری برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مجتبی نیک‌کردار در آیین معارفه شهردار کرمانشاه، با بیان اینکه 41 مسئله مهم شهر کرمانشاه شناسایی شده است، اظهار کرد: این مشکلات را لیست کرده‌ایم و طی تفاهم‌نامه‌ای با همکاری شهرداری برای رسیدگی به آنها اقدام خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: البته اگر بخواهیم مشکلات کوچک را نیز مد نظر قرار دهیم شاید این موارد به بیش از هزار مشکل برسد. 
 
به گفته این مسئول، شناسایی این مشکلات با نگاهی جامع نگر انجام شده است. 
 
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه شهر کرمانشاه نهمین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور است و یک میلیون نفر از جمعیت استان را در مساحت 10 هزار هکتاری خود جای داده، یادآوری کرد: بروز مشکلات در چنین شهری طبیعی است. 
 
نیک کردار خاطرنشان کرد: به علاوه ما پیامدهای ناشی از جنگ را هم داشتیم که باعث مهاجرت و هجوم ساکنین نقاط مرزی به مرکز استان شد که حاصل آن وجود 300 هزار نفر حاشیه نشین در کرمانشاه است. 
 
وی در ادامه سخنان خود شهر را موجودی پیچده و زنده دانست که متولد می‌شود، رشد می‌کند، پیر می‌شود و حتی گاهی می‌میرد و اگر می‌خواهیم شهری سرحال و شاد داشته باشیم نیازمند دید جامع نگر هستیم. 
 
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه معتقد است، این دید جامع نگر شامل مرفه بودن شهر، سالم بود آن، سبز بودن، روان بود، با فرهنگ بودن، زیبا بودن و شاد بودن است. 
 
به گفته این مسئول، خوشبختانه چنین دیدی در شهردار جدید کرمانشاه وجود دارد و البته نیازمند همکاری و حمایت سایر بخش ها و دستگاه‌ها است. 
 
نیک کردار با بیان اینکه شهردار جدید کرمانشاه با رای قاطع شورای شهر انتخاب شد و این یعنی بین شورا و شهرداری همدلی وجود دارد، افزود: تا پایان عمر شورا و دولت فرصت چندانی باقی نمانده و شاید فقط یکسال زمان داشته باشیم که کنار هم کار کنیم و نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم. 
 
وی با بیان اینکه کرمانشاه طی 95 سال اخیر 63 شهردار را تجربه کرده، تاکید کرد: این یعنی عمر شهرداران ما نیز کوتاه و حدود 1.5 سال است. 
 
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: از شهردار جدید کرمانشاه توقع داریم در زمان کوتاهی تشکیلات خود را ساماندهی کند و به امور شهر کرمانشاه بپردازد. 
 
نیک کردار گفت: شهر کرمانشاه موتور محرکه استان است و اگر بخواهیم استانی آباد داشته باشیم، اول باید شهر کرمانشاه را آباد کنیم.
 
وی با بیان اینکه استانداری تا کنون از هر شهرداری که روی کار آمده حمایت کرده است، ادامه داد: ما به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه کمک و‌حمایت خود را از شهردار جدید به جا خواهیم آورد.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha