• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95031712206
  • منبع : نمایندگی لرستان

وزیر کشور به لرستان سفر می‌کند

وزیر کشور به لرستان سفر می‌کند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان خواستار برخورد نیروی انتظامی با محل‌های عرضه قلیان در ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طرح مقابله با عرضه مواد مخدر در لرستان تا ۱۰ روز دیگر توسط نیروی انتظامی و ستاد پیشگیری از اعتیاد استان تهیه و نحوه مشارکت دستگاه‌های اجرایی در آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه وزیر کشور 10 تیرماه به لرستان سفر می‌کند، ادامه داد: ضروری است در حاشیه این سفر جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با حضور سردار مؤیدی قائم مقائم دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: مقابله باعرضه مواد مخدر نیازمند تهیه یک طرح در راستای جلب مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی است، افزود: این طرح باید ظرف 10 روز آینده توسط نیروی انتظامی و ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهیه و نحوه مشارکت دستگاه‌های اجرایی در آن مشخص شود.

استاندار بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم طرح مقابله با توزیع مواد مخدر پس از تدوین به‌صورت پایلوت دریکی از محلات خرم‌آباد اجرا شود و اگر موفق بود در دیگر محلات و مناطق هم اجرا شود.

بازوند با بیان اینکه درصورتی‌که طرح مقابله باعرضه مواد مخدر تا پیش از سفر وزیر کشور تدوین شود می‌توانیم آن را به‌عنوان یکی از برنامه‌های سال 95 به وزیر ارائه دهیم، بر ضرورت مشارکت آموزش‌ و پرورش استان برای تأمین اعتبار ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به دانش آموزان تأکید کرد و افزود: آموزش‌ و پرورش در قبال پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان مسئولیت دارد.

استاندار تصریح کرد: با توجه به‌ پیش‌بینی ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به 155 هزارنفر از دانش آموزان ضرورت دارد که مربیان موردنیاز جهت اجرای این طرح توسط آموزش و پرزش و نیروی انتظامی تأمین شوند؛ همچنین از ظرفیت برنامه تابستانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) برای ارائه آموزش‌های موردنظر به دانش آموزان شرکت‌کننده در این برنامه استفاده شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ملاک باید ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به 155 هزار نفر از دانش آموزان باشد، گفت: آموزش‌ و پرورش متولی اجرای این طرح است البته این طرح باید در مناطقی که نیازمند ارائه آموزش‌ها هستند برگزار شود. هماهنگی‌های لازم با سپاه به عمل آید تا بخشی از آموزش‌های مربوط به این طرح در اردوی تابستانه ویژه دانش آموزان بسیجی ارائه شود.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha