• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95031712523
  • منبع : نمایندگی لرستان

نبود بسته‌بندی مناسب، مشکل صنایع دستی لرستان

نبود بسته‌بندی مناسب، مشکل صنایع دستی لرستان

ایسنا/لرستان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان از کسب ۸ نشان ملی مرغوبیت توسط صنعتگران لرستانی خبر داد.

فرزانه عادلی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، بیان کرد: همزمان با روز جهانی صنایع دستی برنامه‌هایی در سراسر کشور اجرایی می‌شود که تقدیر از هنرمندان و پیشکسوتان این صنعت یکی از این کارهاست.

وی اضافه کرد: سال گذشته هشت هنرمند لرستانی نشان ملی مرغوبیت و کیفیت صنایع دستی را کسب کردند که امروز از آنان و سه نفر از همکارانمان که در این حوزه سالهاست فعالیت دارند، تقدیر به عمل می‌‌آید.

عادلی ادامه داد: صنعتگران ما زمانی این نشان‌ها را کسب کردند که خیلی از آنان با مشکلات مادی روبرو بودند و با این وضعیت استان‌های توانمند کشور مانند اصفهان که در این حوزه در جهان نامی هستند را کنار گذاشته و این نشان را کسب کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه با وجود کمبودها، رقابت با این صنعتگران بزرگ جای تقدیر دارد، افزود: این پتانسیل در استان وجود دارد که صنایع دستی به عنوان یکی از کالاهای صنعتی مطرح شود و برای حل مشکل بیکاری به کار آید.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت یک واحد صنعتی مانند پتروشیمی هزینه‌های میلیاردی لازم است، گفت: صنایع دستی هزینه هنگفتی نمی‌خواهد و امیدواریم با نگاهی عمیق‌تر این صنعت دیده شود تا همه در کنار هم فعالیت کنیم.

عادلی از جمله مشکلات عرضه محصولات و صنایع دستی را نبود بسته‌بندی مناسب عنوان کرد و افزود: بسته‌بندی علاوه بر کار حفاظت از محصول باعث شکیل بودن آن در جذب مشتری می‌شود و باید برای برطرف کردن این مشکل فکری اساسی صورت گیرد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اعتبارات حوزه صنایع دستی را ناچیز دانست و گفت: قرار نیست میلیاردی خرج کنیم، با مبالغ کم نیز می‌توانیم این صنعت را رونق دهیم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که روز صنایع دستی به هفته تبدیل شود و این حوزه با نگاه جدی‌تری دیده شود.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha