• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031712527
  • خبرنگار : 71496

فاز جدید کمک‌رسانی‌ها به مناطق محاصره شده در سوریه

فاز جدید کمک‌رسانی‌ها به مناطق محاصره شده در سوریه

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل برای اولین بار از سال 2012 کمک‌های خود را به عنوان بخشی از کاروان امدادی مشترک سازمان ملل و هلال احمر سوریه به شهر تحت محاصره داریا، یکی از مناطق واقع در حومه دمشق ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، طبق بیانیه منتشر شده از سوی این نهاد وابسته به سازمان ملل، این امدادها شامل مواد غذایی لازم برای یک ماه 2400 تن و آرد گندم برای تمامی ساکنان شهر که تعدادشان به حدود 4000 تن می‌رسد برای مدت یک ماه است. علاوه بر این کاروان مذکور شامل 9 کامیون حامل امدادهای پزشکی و لوازم  بهداشتی برای مردم داریا است.

سهمیه غذایی این سازمان برای هر شخص شامل برنج،‌ عدس، بلغور، لوبیا، نخود،‌ نمک،‌شکر و روغن است.

قرار است با موافقت دولت دمشق برای ارسال کمک به مناطق محاصره شده، برنامه جهانی غذا در ماه ژوئن کاروان‌های بیشتری را به 19 شهر محاصره شده سوریه بفرستد.

طبق بیانیه مذکور، این سازمان تاکنون چندین بار به صورت هوایی و از طریق هواپیما مواد غذایی برای 100 هزار تن از ساکنان شهر تحت محاصره دیر الزور پایین انداخته است و این سازمان قصد دارد ظرف چند هفته آتی سهمیه غذایی ماهانه دیگری را برای ساکنان این شهر در نظر بگیرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد: پس موافقت دولت دمشق با ورود کمک‌های انسانی به شهر دوما، یک کاروان امدادی مشترک وارد شهر دوما واقع در حومه دمشق شد که تحت کنترل مخالفان سوری است.

هلال احمر سوریه در فوریه گذشته از ورود یک کاروان حامل امدادهای پزشکی به شهر تحت محاصره دوما در غوطه شرقی خبر داد و اعلام کرد که این کمک‌ها شامل غذا و دارو به ویژه دارو برای بیماری‌های مزمن است.

استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در مه گذشته و پس از پایان نشست گروه بین‌المللی حامی سوریه در وین از موفقیت در ارسال کمک‌ها به 12 منطقه از 18 منطقه محاصره شده در سوریه خبر داد.

نزدیک به 18 منطقه در سوریه وجود دارد که تحت محاصره دولت دمشق، گروه‌های مخالف، گردان‌های افراطی و یا داعش هستند. در راس این مناطق شهر دیر الزور در شرق سوریه، داریا،‌ مضایا، الزبدانی،‌ بقین، غوطه شرقی دمشق و شهرهای الفوعه و کفریا در حومه ادلب هستند.

از سوی دیگر وزارت خارجه انگلیس در توئیتی بمباران مناطقی در سوریه که اجازه ورود امدادهای این کشور به آنجا داده شده را محکوم کرد.

جاستین گرینینگ، وزیر توسعه انگلیس در سخنانی مدعی شد: بمباران مناطقی در سوریه که به دولت انگلیس اجازه داده شده کمک‌های خود را به آنجا ارسال کند و نیز بیمارستان‌های حلب و یا انداختن بشکه‌های مواد منفجره در داریا اقدامی زشت و ناقض قوانین حقوق بشر است.

وی ادامه داد:‌ اکنون اسد باید بدون هیچ وقفه‌ای به تعهدات خود برای ورود امدادها و کمک‌های ضروری برای تمامی مناطق محاصره شده،‌ پایبند باشد.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha