• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95031712643
  • منبع : نمایندگی کرمان

لزوم ساماندهی هفت هزار و 500 واحد نیمه فعال در کشور

لزوم ساماندهی هفت هزار و 500 واحد نیمه فعال در کشور

ایسنا/کرمان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: هفت هزار و 500 واحد نیمه فعال در کشور باید ساماندهی شود که در استان کرمان نیز کار در حال انجام است و پروژه براساس ساز و کار تعریف شده، پیش می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "جعفر رودری" صبح امروز 22 خردادماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد اظهار کرد: کرمان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شده که این امر نیز با نگاه ویژه دولت و رییس جمهور به واسطه اقدامات قبلی انجام شده استان و برنامه های آتی، اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه شالوده اصلی کار در اقتصاد مقاومتی بر مشارکت مردم، توان بخش خصوصی و درون زایی اقتصاد ملی، منطقه ای و ناحیه ای بنا شده است تصریح کرد: برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز در سطوح مختلف بر همین اساس تدوین شده است به طوری که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور 58 برنامه ملی مشخص شده که هر کدام پروژه های مختلفی را شامل می شود و یکی از نمونه های آن، بحث ساماندهی و تعیین تکلیف واحدهای راکد و نیمه فعال است.

رودری بیان کرد: هفت هزار و 500 واحد نیمه فعال در کشور باید ساماندهی شود که در استان کرمان نیز کار با جدیت در حال انجام است و پروژه‌ها براساس ساز و کار تعریف شده، پیش می روند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه باید پروژه ها در برش شهرستانی در قالب پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی تعریف شده و برنامه زمان بندی، ساز و کار اجرایی آن مشخص و هر هفته گزارش کار به ستاد فرماندهی استان ارائه شود، افزود: امروز اگر اقدامات گذشته استان و برنامه ها را تطبیق می دهیم، مشخص می شود که مصادیق بارز و شاخص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است و مثلث توسعه اقتصادی ظرفیت بسیار خوبی را در استان به وجود آورده است.

رودری اظهار کرد: در احصاء نیازها، توانمندی ها و ظرفیت هایی که در هر منطقه داریم، اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که امروز طرح های مختلفی در استان با 144 هزار میلیارد تومان در بخش های متنوع آماده سرمایه گذاری شناسایی و تفاهمنامه 75 هزار میلیارد تومان آن منعقد شده که کار بی سابقه ای در کشور است و نشان می دهد دست ما پر است.

وی بیان کرد: با این شرایط، جلسات اقتصاد مقاومتی استان به سمت و سوی اجرایی و رویکرد حل مساله پیش رفته و مشکلات حوزه سرمایه گذاری در جلسات مطرح، پیگیری و در صورتی که قابل حل در استان باشد، صورتجلسه می شود و در غیر این صورت به مرکز ارجاع داده خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ظرفیت دیگر، وزارت کشور است و برای پیگیری مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات، مسوولان مربوطه کشور هر سه هفته یک بار به استان سفر خواهند کرد و فرصت خوبی است که طرح موضوع و مشکلات را دنبال و حل کنیم.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha