• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95031712675
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

عروسک بومی گناباد ساخته می‌شود

عروسک بومی گناباد ساخته می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد اولین جشنواره مهارتی حرکت را برگزار می‌کند.

غلامرضا علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، با بيان اينكه اين جشنواره با هدف شناسایی مهارت‌های دانش‌آموزان و دانشجویان گنابادی برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره علاقه‌مندان می‌توانند دست‌سازه‌های خود را در زمینه‌های مختلف مهارتی از جمله برق، تأسیسات، مکانیک، جوشکاری، رباتیک، الکترونیک، صنایع چوب، خیاطی و صنایع دستی در معرض داوری قرار دهند.

وي در خصوص محورهای جشنواره مهارتی حرکت و زمان برگزاری آن اظهار کرد: دست‌سازه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، ابتکارات و اختراعات جوانان و نوجوانان، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جدید صنعتی و عرضه مهارت‌های خاص فنی و حرفه‌ای محورهای جشنواره مهارتی حرکت گناباد است که از ۱۲ تا ۱۷ تیرماه برگزار خواهد شد.

‌علیخانی با بیان اینکه تهیه بهترین سوغات و بهترین عروسک بومی گناباد نیز در بخش مسابقه این جشنواره برگزار خواهد شد، افزود: به افراد برگزیده در بخش‌های دست‌سازه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، طراحی بسته سوغات و ساخت عروسک بومی محلی گناباد جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

‌رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد به برگزاری کمپ تابستانی کارآفرینان فردا در گناباد برای دومین سال متوالی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری کمپ کارآفرینان فردا، ایجاد روحیه کارآفرینی در کودکان و نوجوانان است تا با اندیشیدن به اهداف بزرگتر، آینده روشن‌تری را برای خویش و شهرستان رقم بزنند.

‌علیخانی با اشاره به اینکه دوره‌های این کمپ به صورت سه روز کامل در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دیزل شرق کشور واقع در گناباد برگزار می‌شود، افزود: آموزش بر پایه فعالیت‌هایی شامل ورزش‌های ذهنی، تمرین‌های انگیزشی و خلاق، ارائه مباحث توسط فراگیران و یادگیری در خلال داستان‌های افراد موفق، بازدید از صنایع کسب و کارها و ورزش‌ها صورت می‌گیرد.

‌وی ادامه داد: همچنین در خلال کمپ امکان تعامل رسمی و غیر رسمی با کارآفرینان موفق و نیز چهره‌های محبوب کودکان و نوجوانان وجود دارد تا در آن‌ها انگیزه لازم برای دستیابی به موفقیت‌های عالی را ایجاد نمایند.

‌رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد به برگزاری کلاس‌های متنوع فنی و حرفه‌ای در پایگاه‌های اوقات فراغت و آموزشگاه‌های آزاد در گناباد اشاره و تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده حدود هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان و عموم مردم از کلاس‌های متنوع سه پایگاه اوقات فراغت و ۱۷ آموزشگاه آزاد تحت نظر فنی و حرفه‌ای که شامل ۲۵ رشته مهارتی گوناگون است، استفاده خواهند کرد.

*عکس تزیینی است.
انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha