• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031712691
  • خبرنگار : 71496

در پی ایجاد تنش میان سازمان ملل و عربستان؛

فرانسه، بان کی مون و ریاض را به آرامش فراخواند

فرانسه، بان کی مون و ریاض را به آرامش فراخواند

به دنبال ایجاد تنش میان سازمان ملل و عربستان درخصوص حذف نام ائتلاف عربی از لیست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان، دولت فرانسه، بان کی‌مون و مسئولان ریاض را به آرامش فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه با اشاره به اینکه پاریس می‌تواند به رفع اختلاف به وجود آمده میان سازمان ملل و عربستان کمک کند انجام هر اقدامی که بتواند اوضاع را میان سازمان ملل و عربستان آرامتر کند خواستار شد.

 

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز پنج شنبه با اشاره به فشارهای ریاض از جمله تهدیدات مالی برای حذف ائتلاف عربی از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان این اقدام ریاض را محکوم کرد. بان کی مون تاکید کرد: از جمله فشارهای عربستان تهدید به لغو کمک‌های مالی از برنامه‌های مختلف سازمان ملل است.

این درحالی است که عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل منکر هرگونه اعمال فشار بر این سازمان شده است.

وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: به نظرم باید هر کاری را که بتواند ضمن آرام کردن اوضاع و رفع اختلافات به سازمان ملل در اجرای مسئولیت‌هایش کمک کند، انجام داد. فرانسه می‌تواند پیام‌هایی را ارسال کند ما پیش از این نیز این کار را کرده‌ایم و به حل اختلافات میان سازمان ملل و برخی کشورها کمک کرده‌ایم.

 

آیرو که ریاست شورای امنیت را برعهده دارد بر تکیه به اصول مربوط به حفاظت کامل از غیرنظامیان به ویژه کودکان در جریان درگیری‌ها تاکید کرد.

 

وزیر خارجه فرانسه افزود: همه مسئولان مربوطه باید به این امر احترام بگذارند و در مورد یمن تکرار می‌کنم فورا باید اقدامی برای برقراری صلح انجام شود پیش از این نیز این موضوع را به تمامی گروه‌هایی که ملاقات کردم از جمله عربستان تذکر داده‌ام.

 

آیرو در ادامه گفت: عربستان "شریک" ما در "مبارزه با داعش" است.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha