• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95031713215
  • خبرنگار : 71381

یک فعال سیاسی :

انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم متفاوت از دوره های قبل است

 انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم متفاوت از دوره های قبل است

یک فعال سیاسی با بیان اینکه رقابت انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تمام دوره های قبل متفاوت خواهد بود گفت:‌ اولین بار است که مطابق تحلیل فضای سیاسی امکان دارد، ریاست جمهویر برای دوره دوم تمدید نشود، که پدیده جدیدی در کشور خواهد بود.

محمد کرمی راد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بعد از انقلاب به طور معمول هر رئیس جمهوری که روی کار آمده است برای دو دوره انتخاب شده است، اظهار کرد: برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در تحلیل های سیاسی جامعه مطرح می‌شود که ریاست جمهوری رییس جمهور فعلی برای دور دوم تمدید نمی‌شود که گروه‌های سیاسی فعال هستند و نقاط قوت و ضعف را رصد می‌کنند و حتی یک شعار ممکن است شرایط را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه این دور ممکن است شخصی باشعار و گفتمان جدید به صحنه آید و با اقبال مردم روبه رو شود، ‌تصریح کرد:باید منتظر باشیم ببینیم چه افرادی با چه گفتمانی وارد عرصه می‌شوند.

این فعال سیاسی در ارزیابی عملکرد دولت در آستانه سالگرد تشکیل دولت یازدهم گفت: در کنار دستاوردهایی  که دولت در عرصه سیاست خارجی و برجام و مذاکرات با  ۱+۵ داشته است، متاسفانه همان طور که مقام معظم رهبری اظهار نگرانی کردند، در حوزه اقتصاد و فرهنگ آن طور که انتظار می رفت، موفق نبوده و به اهداف و قول‌هایی که برای حل مشکلات اقتصادی کشور در طول صد روز داده بودند، ‌دست نیافته است.

وی با اشاره به اینکه مطابق فرمایش مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور شکل گرفته است، ادامه داد: لازم است به مردم و رهبری گزارش عملکرد دهند،مقام معظم رهبری هم‌چنین در دیدار با منتخبان مجلس دهم به خوبی برای نمایندگان تبیین کردند که همسو و همگرا با دولت اهداف اقتصاد مقاومتی دنبال شود و موضوع خود نظارتی را برای تحقق خواسته‌های مردم مدنظر قرار دهند.

کرمی راد به مشکلات حوزه اقتصاد از جمله بیکاری و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: آنچه مردم در حوزه اقتصاد و معیشت زندگی خود احساس می‌کنند در نتایج آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری آینده تاثیرگذار خواهد بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد صف بندی هایی که برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مطرح است، باید منتظر بمانیم تا روشن شود که رقابت در چه حوزه هایی و چه شکلی خواهد بود و چه شخصیت هایی به میدان می آیند و چه گفتمان جدیدی مطرح می‌کنند که نسبت به گفتمان اعتدال برتری داشته باشد.

کری راد تصریح کرد: اگر گفتمان هایی که در هر دوره توسط اشخاص و گروه‌ها مطرح می‌شود به خوبی تعریف شود و مردم توجیه شوند به درک متقابل مردم در دست یابی به اهداف هرگفتمان کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha