• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031713338
  • خبرنگار : 71402

استقبال افغانستان از افزایش حمایت نظامی آمریکا از این کشور علیه طالبان

استقبال افغانستان از افزایش حمایت نظامی آمریکا از این کشور علیه طالبان

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با استقبال از تصمیم دولتمردان آمریکایی برای گسترش نقش نظامی در عملیات‌های ضد طالبان گفت، این روند ظرفیت نیروهای محلی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آمریکایی گفته‌اند، باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور، به واحدهای نظامی آمریکایی مستقر در افغانستان اجازه داده که به شکل گسترده‌تری نیروهای دولتی افغانستان را در عملیات نظامی علیه طالبان همراهی کنند. از زمان خروج ائتلاف بین‌المللی از افغانستان (در پایان سال 2014 میلادی) تاکنون نیروهای آمریکایی در افغانستان فقط اجازه داشتند در شرایط حساس در حمایت از نیروهای دولتی علیه طالبان وارد جنگ مستقیم شوند.

این تصمیم به نیروهای آمریکایی که از سال 2015 نقش آموزشی و مشاوره‌ای ایفا می‌کردند، اجازه می‌دهد تا همکاری نزدیکتری با نیروهای محلی افغان در عملیات‌های ضد طالبان داشته باشند.

 

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: ما از تصمیم آمریکا برای مشارکت گسترده‌تر در جنگ علیه تروریسم در افغانستان استقبال می‌کنیم. ممکن است که به نیروی زمینی بیشتری نیاز نداشته باشیم اما به مشاوره و تجهیز نیروی هوایی‌مان نیاز داریم. مشارکت آنها ظرفیت ما را در عملیا‌ت‌های زمینی افزایش می‌دهد.

 

در همین حال سید ظفر هاشمی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: ما از تدابیر آمریکا به عنوان شریک استراتژیک در مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنیم.

 

حدود 9800 نیروی آمریکایی در نقش مستشار در افغانستان باقی مانده‌اند که قرار است شمار آنها تا پایان امسال به 5500 تن کاهش یابد.

یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که به‌رغم گسترش نقش، نظامیان آمریکایی هنوز هم وارد مبارزه مستقیم نخواهند شد.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha