• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031713915
  • خبرنگار : 71516

وزیر دفاع عراق مشارکت نیروهای ترکیه را در عملیات نینوا تکذیب کرد

وزیر دفاع عراق مشارکت نیروهای ترکیه را در عملیات نینوا تکذیب کرد

وزیر دفاع عراق ضمن اشاره به اینکه عملیات آزادسازی استان نینوا تنها به دست خود عراقی‌ها صورت خواهد گرفت، گفت که جنگ آزادسازی این استان تأثیری بر جنگ فلوجه نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در گفتگو با شبکه سومریه نیوز گفت: یگان‌های نظامی که برای آزادسازی نینوا آماده هستند به شهر تکریت رسیده‌اند. جنگ آزادسازی نینوا هیچ تأثیری بر جنگ فلوجه نخواهد گذاشت.

وی افزود: نیروهای ویژه‌ای که قرار است در جنگ نینوا شرکت کنند از مدت‌ها پیش آماده هستند و آموزش عالی دیده‌ و به انواع سلاح‌ها و تجهیزات جدید مجهز شده‌اند. ما در صدد گشودن بیش از یک جبهه با داعش و غافلگیر کردن آن‌ها از چند محور و در زمان‌های غیرقابل پیش‌بینی هستیم.

العبیدی درباره مشارکت نیروهای ترکیه در جنگ نینوا گفت: تنها رسانه‌ها درباره این مساله صحبت می‌کنند؛ صحبتی که هیچ ارزشی ندارد. این تنها نیروهای عراقی هستند که نینوا را آزاد خواهند کرد.

وزارت دفاع عراق روز یکشنبه اعلام کرده بود که العبیدی ناظر بر انتقال یگان‌های لشگر نهم زرهی از بغداد به نینوا است.

نیروهای عراقی از چند وقت پیش مشغول عملیات آزادسازی شهر فلوجه، دومین شهر بزرگ استان الانبار هستند و بسیاری از مناطق اطراف مرکز فلوجه را آزاد کرده‌اند.

این نیروها همچنین اخیرا عملیات آزادسازی روستاها و مناطق اطراف شهر موصل، مرکز استان نینوا را آغاز و بسیاری از این مناطق را آزاد کردند.

وزیر دفاع عراق تأکید کرد که ارتش امروز بسیار قوی‌تر از دو سال پیش است و یگان‌هایی که به تکریت رسیده‌اند توانایی و مهارت کافی را برای شرکت در جنگ آزادسازی الشرقاط و موصل دارند.

از سوی دیگر، محمد العسکری، سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: ساکنان تکریت از نیروهای عراقی که برای رفتن به نینوا آماده می‌شود، استقبال کردند. این نیروها در طول سه ماه آموزش دیده‌اند و قدرت کافی برای اجرای مأموریت خود را با کمک نیروها دارند.

در همین راستا، استاندار سابق نینوا به الشرق الاوسط گفت: می‌توانیم اکنون بگوییم که عملیات نینوا عملا از طریق طرح نظامی وزارت دفاع آغاز شده است. اولین ثمره این عملیات آزادسازی روستای الحاج علی بود که یک منطقه مهم و ورودی پایگاه القیاره محسوب می‌شود که تنها 60 کیلومتر با موصل فاصله دارد. رسیدن به این پایگاه مسیر را برای رسیدن به موصل هموار می‌سازد.

اثیل النجیفی درباره مشارکت نیروهای مردمی در این عملیات گفت: مأموریت نیروهای مردمی به درگیری‌های خارج از محدوده شهرها محدود می‌شود.

مشاور اطلاع‌رسانی دفتر رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که پیشمرگ‌ها نقش اصلی را در عملیات قریب الوقوع موصل ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha