• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95031713931
  • خبرنگار : 71402

کامرون: ماندن در اتحادیه اروپا اختیارات انگلیس را افزایش می‌دهد

کامرون: ماندن در اتحادیه اروپا اختیارات انگلیس را افزایش می‌دهد

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد، چنانچه رای‌دهندگان در رفراندوم 23 ژوئن به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند، نفوذ کشورش در داخل این بلوک سیاسی - اقتصادی بیشتر خواهد شد. با این حال تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها به شدت بین ماندن و رفتن از اتحادیه اروپا مردد هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از پیشتازی دو درصدی حامیان "ماندن" در اتحادیه اروپا حکایت دارد و در همین حال، حامیان "خروج" انگلیس موسوم به "بریگزیت" یک درصد رشد کرده‌ است.

 

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی بار دیگر در آستانه همه‌پرسی سراسری در سوم تیر نسبت به تبعات خروج از اتحادیه اروپا هشدار داد و درباره مزایای "ماندن" سخن گفت.

 

کامرون گفت: اگر ما روز 24 ژوئن از خواب بیدار شویم و همچنان عضو اتحادیه اروپا باشیم، اختیارات انگلیس در داخل این نهاد قوی‌تر می‌شود. هیچ کشوری کاری که ما کرده‌ایم، انجام نداد؛ اینکه بیایند و برای ارتقای شرایط خود در این اتحادیه بار دیگر مذاکره کنند و رفراندوم ترتیب دهند. مردم در نهایت خواهند دید که دستورکار انگلیس چطور موجب ارتقای وضعیت آنها می‌شود.

 

با توجه به اینکه کمتر از دو هفته به برگزاری رفراندوم باقی مانده، دیوید کامرون روز یکشنبه در مصاحبه دیگری هشدار داد: افزایش‌های سالیانه حقوق بازنشستگی، مجوزهای تماشای رایگان شبکه‌های تلویزیونی و بلیت‌های اتوبوس ممکن است همگی قطع شوند تا سیاه چالی را که در بودجه‌های دولتی به وجود آمده، جبران کنند.از این رو ممکن است شما مجبور به قطع امتیازاتی شوید که برای مردم واقعا ارزشمند هستند. این امتیازات ممکن است بودجه مربوط به خدمات درمانی ملی باشد یا بودجه حمایت از سیستم حقوق بازنشستگی کشورمان.

کامرون همچنین در مصاحبه با بی بی سی به مساله پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: احتمال عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مساله قابل طرح نیست و کسانی که کمپین هایی را در این باره راه‌اندازی کرده‌اند خودشان نیز به آن کاملا واقفند و مطمئنند این مساله هرگز اتفاق نمی‌افتد لذا مردم را بیش از این نباید ترساند.

 

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha