• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95031714071
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل بهزیستی فارس مطرح کرد

کاهش سن اعتیاد به 15 سال در فارس

کاهش سن اعتیاد به 15 سال در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل بهزیستی فارس در یک نشست خبری که به بهانه صرف افطاری با کودکان تحت پوشش این سازمان برگزار شده بود، تاکید کرد که به‌عنوان یک درمانگر، کاهش سن اعتیاد تا 15 سال را تایید می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس در یک نشست خبری که به بهانه صرف افطاری با کودکان تحت پوشش این سازمان برگزار شده بود، تاکید کرد که به‌عنوان یک درمانگر، کاهش سن اعتیاد تا 15 سال را تایید می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی فارس شامگاه یکشنبه 23 خرداد به خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌های مولود انقلاب است که پس از پیروزی انقلاب با هدف رسیدگی به امور محرومین، معلولین و آسیب دیدگان اجتماعی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه خدمات این سازمان به افراد تحت پوشش در سه سطح آموزش، مداخله و درمان و توانبخشی و کاهش آسیب به جامعه هدف ارائه می‌شود، رویکرد اصلی سازمان بهزیستی را پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به وجود 103 مرکز مشاوره فردی و خانوادگی و یک مرکز مشاوره تلفنی در استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته 267 هزار نفر به مراکز مشاوره ما مراجعه کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه هم اینک 116 مرکز مبارزه با اعتیاد در بخش‌های اقامتی، درمان سرپایی، مراکز عیر دارویی و مراکز کاهش آسیب ناشی از تزریق در فارس در حال فعالیت هستند، افزود: 4225 معتاد از خدمات این مراکز تاکنون استفاده کرده اند.

وی وجود 1900 پایگاه ثابت و سیار در رابطه با پیشگیری از نابینایی و شنوایی و انجام 265 هزار غربال چشمی و شنوایی در این پایگاه در سال گذشته را از دیگر اقدامات این سازمان در ارائه به جامعه هدف عنوان کرد و گفت: علی رغم رکود مالی دولت در سال گذشته 31 میلیارد ریال در حوزه پیشگیری در فارس هزینه شد.

مدیرکل بهزیستی فارس همچنین به ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این استان اشاره و افزود: هم اکنون 466 گروه اجتماع محور در محلات آسیب پذیر و محیط های آموزشی، صنعتی و نظامی راه اندازی شده است.

موسوی با تصریح بر اینکه استان فارس جزء پنج استان نخست دارای بیشترین بیمار ایدز و هپاتیت در کشور است، گفت: 24 مرکز کاهش آسیب از این دو بیماری در فارس فعال است همچنان که در 10 سال گذشته رشد این دو بیماری در این استان کنترل شده است.

وی همچنین با تاکید بر این نکته که آمار واقعی اعتیاد زنان در فارس بیش از آمار اعلامی است، بیان کرد: به عنوان یک درمانگر کاهش سن اعتیاد در جامعه تا 15 سال را تایید می کنم.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه موردی مبنی بر فروش کودک در استان گزارش نشده است، گفت: موارد منعکس شده در فضای اجتماعی مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان و مشهد بوده است.

موسوی با بیان این نکته که 324 کودک کار و خیابانی در فارس ساماندهی شده‌اند، گفت: 68 درصد از این تعداد را کودکان غیرایرانی تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در 26 مرکز شبانه روزی، 440 کودک کار و خیابانی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به نقش کمرنگ برخی از دستگاه‌های عضو شورای ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان، بیان کرد: انتظار کمک و تعامل بیشتری از سوی دستگاه‌های عضو این شورا داریم.

موسوی به وجود 103 هزار و 57 معلول در فارس اشاره و خاطرنشان کرد: 18 هزار و 400 معلول از این تعداد مستمری ماهانه بین 53 تا 100 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی از رتبه اول فارس در دارا بودن معلولان ضایع نخاعی خبر داد و گفت: 1294 معلول نخاعی وجود دارد.

هوشیار، معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی نیز گفت: 47 میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده بود که تا به حال 24 ملیارد تومان آن جذب شده است. به ازاء هر مددجویی که در اداره‌ای مشغول به کار شود، 15 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و برای هر اداره حداکثر تا سه مددجو این تسهیلات تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: 123 نفر با مشکل تنبلی چشم شناسایی شده بودند که نیاز به جراحی داشتند که با کمک‌های مردمی مشکل این افراد حل شد.

فروتن، معاون اجتماعی بهزیستی فارس نیز گفت: برای اینکه کودکی بتواند وارد مراکز بهزیستی شود باید حکم قضایی وجود داشته باشد در غیر این صورت امکان آن وجود ندارد.

در ارتباط با فروش کودک هیچ گزارشی به ما نرسیده است و از جهتی هر فردی که بخواهد برای کودکی این چنین، شناسنامه بگیرد باید از بهزیستی مجوز بگیرد و تا به حال کسی برای این کار مراجعه نکرده است. کودکی هم که شناسنامه نداشته باشد هویت ندارد.

نامجویان، معاون توانبخشی بهزیستی نیز گفت: قانون ما را ملزم به پیگیری مناسب سازی ادارات برای معلولان کرده است. در این راستا جلسات متعدد تشکیل شده و 39 دستگاه اجرایی سنجیده شده‌اند. هنوز نتایج آنها اعلام نشده و نمی‌دانیم تا چه حد مناسب سازی انجام شده است ولی مشخصا اداره بهزیستی بهتر از دیگر ارگان‌ها عمل کرده است.

وی افزود: اعتباری که برای تهیه وسایل و تجهیزات مورد نیاز معلولان در اختیار ما قرار گرفته است دو میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است در حالی که اگر بخواهیم برای همه معلولان تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنیم به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha