• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95031714121
  • خبرنگار : 71496

کودکان "داعش" غرب را تهدید می‌کنند + فیلم

کودکان "داعش" غرب را تهدید می‌کنند + فیلم

کارشناسان بر این باورند که صدها کودک غربی که به داعش پیوسته‌اند خطری بالقوه برای غرب خواهند بود و در صورت بازگشت آنها به کشورهایشان باید برای مقابله با آنها آماده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، در حالی که گروه تروریستی داعش مرتبا متحمل شکست‌هایی می‌شود و مناطق تحت تصرف خود را از دست می‌دهد اختلافات و چند دستگی‌ها میان اعضای خارجی در این گروه تروریستی افزایش می‌یابد.

 

برخی از این اتباع خارجی به همراه همسر و فرزندانشان به داعش پیوسته و برخی نیز در مناطق تحت تصرف داعش ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌اند.

 

در مورد فرانسه مسئولان این کشور تعداد کودکان و نوجوانان فرانسوی حاضر در این مناطق را نزدیک به 400 تن تخمین می‌زنند.

 

پاتریک کالوار، مدیر اداره کل امنیت ملی فرانسه در نشستی در پارلمان این کشور اظهار داشت: دو سوم این کودکان و نوجوانان به همراه والدین خود به داعش پیوسته‌اند اما یک سوم دیگر کودکانی هستند که در آنجا متولد شده‌اند و طبعا کمتر از چهار سال دارند.

 

کالوار افزود: شما می‌توانید میزان مشکلات قانونی که بازگشت آنها همراه با والدینشان به بار می‌آورد را تصور کنید، مشکلات امنیتی واقعی که با بازگشت این کودکان ایجاد خواهد شد زیرا آنها توسط داعش آموزش داده می‌شوند. در نوار ویدئویی که اخیرا منتشر شده این کودکان در حالی که لباس نظامی به تن دارند نمایش داده شده‌اند، این کودکان برای تبلیغ داعش و حمایت از این گروه تروریستی آماده هستند.

 

از جمله واحدهای درسی آنها معرفی و آموزش استفاده از انواع اسلحه، قرائت سوره‌هایی خاص از قرآن، آموزش‌های شبه نظامی و نمایش نحوه بریدن سر و انجام انواع اعدام‌ها توسط جلادان در حالی که این کودکان کمتر از 12 سال دارند، است.

 

کالوار ادامه داد: بر لزوم توجه به این کودکان در صورت بازگشت شان به کشور تاکید می‌کنم.

 

ایو هیرام هاسفوتس، پژوهشگر بلژیکی روانشناسی بالینی و متخصص آسیب‌های روانی کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه بازگشت کودکان و نوجوانان عضو داعش به کشورشان نگران کننده خواهد بود، گفت: بیش از این نیز نمونه‌هایی از این دست کودکان آسیب دیده در رواندا و فراری‌های جنگ‌های مختلف داشته‌ایم. در رواندا در بیمارستانی که من مشغول کار بودم با بسیاری از این دست کودکان و نوجوانان در سنین مختلف که دچار آسیب‌های روانی جنگ شده بودند، برخورد داشتیم، برخی از آنها دچار جراحت شده بودند و یا اینکه از جمله نیروهای به کار گرفته شده در جنگ بودند.

 

هاسفوتس افزود: آنچه اهمیت دارد این است که ما به خوبی برای پذیرش این کودکان و نوجوانان پیش از ورودشان به کشور آماده شویم و مراکزی را برای پذیرش به این خانواده‌ها فراهم کنیم. جوانان هیتلری را به یاد بیاورید، من با یک نسل کامل آنها مواجه بودم اما با از بین بردن تاثیرات نازیسم از آنها مراقبت کردم.

 

وی ادامه داد: این کودکان علاوه بر اینکه مانند سایر کودکان جنگ زده به شدت از آنچه دیده‌اند وحشت زده‌اند. برخی از آنان برای ماه‌ها و حتی سال‌ها در مناطقی زیسته‌اند که دچار انواع کمبودها، انفجارهای متعدد و حملات هوایی بوده‌اند.

 

از سوی دیگر فتحی بن سلاسه، استاد رشته روانشناسی بالینی و متخصص حوزه افراط گرایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: هر امری با سخن گفتن آغاز می‌شود. باید ترتیبی داده شود که این کودکان حرف بزنند. در این صورت خیلی زود می‌توان آن‌ها را تحت آموزش‌های تربیتی عادی قرار داد.

 

بن سلاسه که اصالتا اهل کشور تونس بوده و در حال حاضر در پاریس مشغول به فعالیت است، افزود: ما باید از آنها استقبال کنیم. باید برای شنیدن حرف‌های آنها آماده باشیم. سپس تلاش کنیم تا آنها را در کنار دیگر کودکان در ساختار آموزش بگنجانیم. ما راهی بجز این نداریم. نباید مسولیت آنچه والدینشان مرتکب شده‌اند را متوجه آنان کنیم.

 

بن سلاسه در پایان تاکید کرد: باید تمام امکانات ما برای استقبال از این کودکان فراهم شود. ما در ایجاد مراکزی برای استقبال از جنگ زده‌ها تاخیر داشتیم ولی باید برای استقبال از این کودکان آماده باشیم. آنچه اهمیت دارد آن است که ما غافلگیر نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha