• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95031714222
  • منبع : نمایندگی کرمان

نماینده سیرجان خواستار شد

معرفی کرمان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور 

ایسنا/کرمان نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مزیت‌ها و ویژگی های خاص استان کرمان، خواستار این هستیم که دولت تدبیر و امید، استان کرمان را به عنوان پایتخت اقتصادی کشور اعلام کند.

 

    

"شهباز حسن پور" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر با بیان این مطلب که استان کرمان از لحاظ اقتصاد مقاومتی نمونه و ممتاز کشوری می‌باشد، گفت: با توجه به معضلات و مشکلات اساسی شهر تهران نظیر آلودگی هوا، ترافیک، استرس های عصبی و ... و همچنین با توجه به اینکه، در اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، پایتخت اقتصادی از پایتخت سیاسی جدا می باشد، و با عنایت به مزیت ها و ویژگی های خاص استان کرمان، خواستار این هستیم که دولت، استان کرمان را به عنوان پایتخت اقتصادی کشور اعلام کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزیت‌های گردشگری استان کرمان، اظهار کرد: گرم ترین نقطه دنیا در منطقه شهداد استان کرمان واقع شده است. همچنین شهرهایی از استان کرمان دارای آب و هوای چهار فصل بوده از جمله شهرستان بردسیر که کوه هزار با هزاران گونه گیاه دارویی در جوار لاله زار زیبا واقع شده است.

وی افزود: ارگ بم و ارگ راین بعنوان بزرگترین بناهای خشتی جهان، شهر میمند، تر یخچال های دو قلوی سیرجان، باغ سنگی سیرجان، بادگیر منحصر به فرد چپقی سیرجان و صدها اثر تاریخی و گردشگری واقع در استان کرمان از جمله قابلیت‌های گردشگری استان کرمان است که می تواند در جهت رونق اقتصادی و توسعه‌ای استان استفاده شود.

عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزیت های معدنی استان کرمان، تصریح کرد: در بخش معادن، کرمان به عنوان بهشت معادن جهان شناخته شده است و بیش از 50 ماده معدنی تا به امروز در این استان کشف شده است، ضمن آنکه دارای رتبه اول تولید مس، سنگ آهن و سایر مواد معدنی دیگر از جمله سنگ های تزیینی و ساختمانی متعلق به استان کرمان می باشد.

وی با اشاره به مزیت های بخش کشاورزی استان اذعان کرد: 25 درصد محصولات باغی کشور، مربوط به استان کرمان می باشد ضمن آنکه رتبه اول در تولید پسته، گردو، زیره، خرما و مرکبات کشور را متعلق به این استان می باشد به طوری که جنوب استان کرمان را هندوستان ایران می نامند.

حسن پور با بر شمردن سایر امتیازات استان کرمان برای انتخاب پایتخت اقتصادی کشور، عنوان کرد: در بحث حمل و نقل دارای شش فرودگاه فعال در استان، در بخش ریلی، راه آهن سراسری در اکثر نقاط استان، حمل و نقل جاده ای دارای رتبه ممتاز می باشد، ضمن آنکه دارای چهار منطقه ویژه اقتصادی می باشد.

انتهاي پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha