• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95031714233
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون سازمان شیلات خبر داد

ایران رکورددار تولید قزل آلای رنگین کمان در آب شیرین در جهان

ایران رکورددار تولید قزل آلای رنگین کمان در آب شیرین در جهان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سازمان شیلات گفت: نیمی از صید کشور در سال گذشته با تلاش مجموعه صیادی استان سیستان و بلوچستان انجام شده که ارزش ریالی این صید در پای بندر تقریبا بین هزار و 500 تا دو هزار میلیارد تومان ارزیابی می‎شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، علی اصغر مجاهدی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل شیلات استان افزود: استفاده از ظرفیت های شیلات سیستان و بلوچستان می تواند محور توسعه بیش از پیش استان شود.

وی اظهار کرد: در برنامه ششم به توسعه پایدار و هدفمند سواحل مکران و بهرهمندی از ذخایر دریایی توجه ویژه صورت گرفته است.

مجاهدی در ادامه با اشاره به چشم اندازهای شیلات سیستان و بلوچستان در راستای نیل به اهداف استانی و ملی، ارتقاء دانش بهره بردان شیلات در راستای بهره برداری هرچه بهتر منابع آبزی توسط مصرف کنندگان و حفاظت از محیط زیست آبزیان، تکمیل بخش عظیمی از زیرساختهای صیادی و آبزی پروری همچنین واگذاری مدیریت زیرساختها به جامعه بهره بردار، نوسازی شناورهای صیادی و تجهیز آنها به ابزار و روش های صید مدرن و پیشرفته از مهمترین این چشم اندازها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران با دارا بودن امکانات فراوانی آبی در بخش های صید و صیادی و آبزی پروری، توانسته است طی سال های اخیر رشد بسیار سریعی را در تولید آبزیان تجربه کند.

معاون سازمان شیلات ادامه داد: حاصل این تجربه کسب مقام اول صید تون ماهیان در غرب اقیانوس هند و مقام نخست تولید قزل آلای رنگین کمان در آب شیرین در جهان است.

مجاهدی تصریح کرد: همچنین ایران یکی از کشورهای اصلی تولید کننده میگوی پرورشی در منطقه بوده و با دارا بودن اراضی مستعد قابلیت پرورش این آبزی را در شمال و جنوب کشور دارد.

وی بیان کرد: توجه اصولی و راهبردی به ظرفیت‌های بسیار بالای صنعت شیلاتی جنوب شرق کشور میتواند توسعه پایدار و جهش داری را به کشور وارد کند.

مجاهدی اظهار کرد: امروز صنعت شیلات به ویژه در سیستان و بلوچستان توانسته در ابعاد بینالمللی و ملی بسیاری از معادلات را تغییر دهد به طوری که پیشانی توسعه ایران اسلامی به واسطه سواحل مکران و صنعت شیلات در حال رشد است.

در پایان این مراسم هدایت الله میرمرادزهی به عنوان مدیرکل جدید ادارهکل شیلات سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات محسنعلی گلشنی قدردانی شد.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha