• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95031714330
  • خبرنگار : 71415

گزارش یونیسف درباره سوء‌استفاده از کودکان پناهجو در کمپ‌های فرانسه

گزارش یونیسف درباره سوء‌استفاده از کودکان پناهجو در کمپ‌های فرانسه

یک گزارش متعلق به یونیسف فاش کرد کودکان پناهجو در اردوگاه‌های پناهندگان در فرانسه مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفته و از سوی قاچاقچیان انسان مجبور به ارتکاب جرم می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این گزارش حاصل شش ماه تحقیق و مصاحبه بوده و قرار است روز پنج شنبه به طور رسمی منتشر شود.

این گزارش تصویری آزاردهنده از سوءاستفاده از کودکان بی‌سرپرست در اردوگاه‌های پناهندگان در شمال فرانسه از جمله در اردوگاه‌های "کاله" و "دانکراک" ارائه می‌دهد.

در این گزارش خاطرنشان شده قاچاقچیان انسان که به کودکان مهاجر وعده ورود به خاک انگلیس را می‌دهند آنها را مورد خشونت جنسی قرار می‌دهند. کودکان این اردوگاه‌ها همچنین به تحقیق کنندگان گفتند مجبور به کار کردن و ارتکاب جرایمی نظیر باز کردن درب پشتی کامیون‌ها به منظور قاچاق پناهندگان بزرگسال از طریق تونل میان انگلیس و فرانسه شده‌اند.

این مصاحبه‌ها پرده از ترس و وحشتی که این کودکان برای رسیدن به اروپا متحمل شده‌اند و همچنین تجارب آنها در اردوگاه‌ها و ریسک‌هایی که برای پیوستن مجدد به اعضای خانواده خود کرده‌اند برداشت.

انتظار می‌رود ترزا می، وزیر کشور انگلیس امروز (دوشنبه) از سوی قانونگذاران انگلیسی در خصوص پیشرفت وعده دولت برای تسریع ورود کودکان پناهجوی تنها از اروپا به انگلیس مورد پرسش قرار بگیرد.

ماه گذشته میلادی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در تغییر 180 درجه‌ای موضعش به دلیل فشارها وانتقادها، متعهد شد تا تعداد نامشخصی از کودکان پناهجوی تنها و آواره را طی رایزنی با مقامات محلی مورد پذیرش قرار دهد.

براساس اعلام یک سازمان خیریه انگلیسی به نام Citizens UK حدود 150 کودک پناهجو حق ورود به خاک این کشور را دارند. دولت انگلیس اعلام کرده ممکن است هفت ماه طول بکشد تا اولین گروه از کودکان پناهجو را بپذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha