• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95031714643
  • خبرنگار : 30054

جاذبه‌های گردشگری باکو چیست؟

جاذبه‌های گردشگری باکو چیست؟

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگ‌ترین شهر و  بندر این کشور است. این شهر بر ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب‌شوران قرار دارد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان است و پرجمعیت‌ترین شهر قفقاز به شمار می‌آید.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، وجود تعداد بسیاری از پارک‌های ساحلی و برگزاری برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا جاذبه خاصی به این شهر داده ‌است. بخش قدیمی شهر باکو همراه با برج و حصار قلعه شهر به خوبی از سده‌های میانه به‌جا مانده و یکی از آثار ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی است.

خیابان‌ها و ساختمان‌های زیبا به همراه نورپردازی‌های شبانه، جلوه‌ای رمانتیک به این شهر داده است. مراکز مهم شهر در طول نوار ساحلی خزر بنام بلوار احداث شده که به‌نام پارک ملی یا پارک ساحلی بلوار معروف است.

همچنین واحد پول جمهوری آذربایجان منات است که هر منات تقریبا برابر 2 هزار و ۲۰۰ تومان است.

جاذبه‌های سفر به باکو در مقایسه با کشورهای همجوار با ایران

با توجه به پتانسیل بالای شهر باکو در جاذبه‌های گردشگری و توریستی، این شهر می‌تواند برای ایرانیان شهر بسیار زیبا و پرجاذبه‌ایی باشد. اگر بخواهیم جاذبه‌های سفر به آذربایجان و شهر باکو را با سفر به ترکیه و امارات که به دلیل همجواری با ایران، بسیاری از ایرانیان به این مناطق سفر می‌کنند، مقایسه کنیم، قطعا ویژگی و مزایای این شهر از لحاظ کم‌هزینه بودن سفر، تنوع آب و هوایی و سهولت در رفت و آمد و از همه مهم‌تر امنیت در شرایط فعلی، بسیار بهتر است.

باکو و شهرت جهانی

از سوی دیگر آذربایجان ثابت کرده است که برای دست یافتن به شهرت جهانی، تمام تلاشش را می‌کند. چرا که هیچ‌یک از ما به خاطر نداریم که تاکنون نام یک کشور را به‌عنوان اسپانسر بر روی پیراهن یک باشگاه فوتبال دیده باشیم، کاری که آذربایجان و شهر باکو انجام داد و شاهد حک شدن نام این کشور و پایتختش باکو بر روی پیراهن تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا بودیم. در همین راستا مدتی بود که مسئولان این کشور به دنبال برگزاری مسابقات بزرگ فرمول‌یک بودند و حالا موفق به انجام این امر شده‌اند.

مرحله هشتم از رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان در باکو پایتخت آذربایجان از ۲۷ تا ۳۰ خردادماه برگزار می‌شود که این موضوع یکی از مهم‌ترین اتفاقات جذب مردم از سراسر دنیا به شهر باکو است؛ چراکه علاقه‌مندان زیادی برای دیدن مسابقات اتومبیل‌رانی به این شهر می‌آیند.

پرواز مستقیم تهران- باکو

اولین پرواز مستقیم تهران- باکو نیز در تاریخ ۲۷ خردادماه 95 هم‌زمان با مسابقات فرمول یک افتتاح می‌شود. 

شرکت هواپیمایی آتا برابر پروتکل همکاری دو کشور ایران و آذربایجان که در سال ۲۰۱۶ به امضای روسای جمهور دوکشور رسیده است، به عنوان ایرلاین منتخب جهت برقراری خط پروازی بین دو کشور تعیین شده است.

در این خصوص یک فروند هواپیما(ایرباس A۳۲۰)ویژه این امر قرار گرفته و در روزهای دوشنبه و پنج شنبه در مسیرهای نام‌برده پرواز می‌کنند و در کنار آن خط پرواز دیگری بین تبریز و باکو برقرار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha