• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95031714794
  • منبع : نمایندگی البرز

فرماندار کرج با ارائه گزارشی درباره وضعیت کرج:

از برگزاری کنسرت در کرج حمایت می‌کنیم

از برگزاری کنسرت در کرج حمایت می‌کنیم

ایسنا/البرز فرماندار کرج با بیان این‌که از 7800 کنسرتی که سال گذشته در کشور برگزار شد، فقط 12 مورد لغو شد، گفت: لغو کنسرت در کرج بسیار اندک بود و اگر حتی یک کنسرت مجوزدار در کرج لغو شود نسبت به آن پاسخگو خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، محمدتقی ایرانی در نشستی خبری که عصر روز گذشته(24 خرداد) در فرمانداری کرج برگزار شد، ضمن اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: دولت سال‌های گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشت اما امروز وضعیت خوبی را ایجاد کرده است.
وی سال 94 را سالی پرفراز و نشیب برای دولت عنوان کرد و افزود: دولت در سال گذشته با وجود کمبود بسیار شدید نقدینگی بدون استقراض از بانک مرکزی پیش رفت تا در نهایت با پیوند به انتخابات باشکوه هفتم اسفند آن سال به پایان برسد.
وی به نتیجه انتخابات مجلس اشاره کرد و یادآور شد: ملت ترکیب مجلس را تغییر داد و خط مشی کنونی از مجلس قبلی فاصله گرفته و شکل واقعی خود را پیدا کرده است.
فرماندار کرج اضافه کرد: ترکیب هیات رئیسه مجلس نیز با نزدیکتر شدن به سیاست‌های دولت می‌تواند دولت را در توسعه کشور و پیشبرد سیاست‌های خود کمک کند.
معاون استاندار البرز به سیاست‌های دولت یازدهم در سال 95 اشاره کرد وگفت: پس از این‌که رهبری سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند دولت نیز اولویت‌های خود را به این سمت سوق داد.
ایرانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در البرز را خوب ارزیابی کرد و گفت: تا کنون تصمیم‌های مناسبی در این زمینه برای استان اتخاذ شده است.
وی در ادامه به رکود حاکم بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اگر امروز در اقتصاد کشور شاهد رکود هستیم چیز عجیبی نیست؛ چرا که این رکود ریشه در تصمیمات سال‌های قبل دارد، اگر چه دولت لایحه خروج از رکود را نیز به مجلس تقدیم کرده است.
این مسئول از سیاست‌های دولت برای رونق کشور گفت و افزود: تغییر الگوی کشت در کشاورزی، اعطای یارانه کالا، کاهش اتکا به نفت در بودجه، راه اندازی مجدد هشت هزار واحد تولیدی راکد و قدم‌های مفید در زمینه محیط زیست از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.
وی با بیان این‌که دولت یازدهم اهمیت خاصی به محیط زیست و منابع آب کشور داده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت برای کاهش آلودگی هوا، جایگرینی بنزین استاندارد با بنزین‌های غیراستاندارد قبلی بود که  نقش پررنگی در کاهش آلودگی کلانشهر کرج نیز داشته است.
ایرانی پدیده ریزگرد را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست و افزود: دولت با تهیه برنامه مبارزه با ریزگردها، در این حوزه نیز اقدامات خوبی انجام داده است.
معاون استاندار البرز از بهداشت و درمان به عنوان یکی از مشکلات همیشگی کشور یاد کرد و یادآور شد: طرح سلامت یکی از موفق‌ترین طرح‌هایی بوده که در سال‌های اخیر توسط دولت یازدهم به اجرا گذاشته شده است.
فرماندار کرج اضافه کرد: با اجرای این طرح سهم پرداخت مردم در بیمارستان‌های دولتی از 37 درصد به 4.5 درصد کاهش یافته است؛ هم‌چنین طی یکسال اخیر 10 میلیون نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد، انعقاد تفاهم‌نامه برای تامین داروهای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های دولتی و کاهش 30 درصدی قیمت داروهای وارداتی از دیگر اقدامات دولت بوده است.
ایرانی افزود: ایران از نظر جاذبه‌های گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیاست اما از 10 درصد این ظرفیت هم استفاده نمی‌کنیم.
معاون استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: شهرستان کرج مجموعا دارای 70 سازمان مردم نهاد است که از این تعداد 52 نهاد فعال و 18 نهاد غیرفعال است.
فرماندار کرج ادامه داد: از 70 سازمان موجود در کرج، 10 سازمان اجتماعی، 20 سازمان خیریه، پنج سازمان بهداشت و درمانی، شش سازمان فرهنگی، سه سازمان زیست محیطی، چهار سازمان آموزشی و چهار سازمان نیز به موضوع بانوان مربوط می‌شود.
ایرانی با بیان این‌که در سال 95 نیز چهار جلسه هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شده است، تصریح کرد: در این مدت با صدور مجوز برای چهار سازمان مردم نهاد جدید موافقت و با هفت مورد نیز مخالفت شده است.
وی افزود: از چهار مورد موافقت شده یک سازمان موفق به دریافت مجوز شده و دو سازمان دیگر نیز در روند دریافت مجوز قرار دارند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به جاذبه‌های مهاجرپذیری شهرستان کرج اشاره کرد و یادآور شد: این عامل باعث شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر شده است و در کنار دیگر مسائل اجتماعی و فرهنگی آسیب‌هایی جدی به وجود آورده است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.
ایرانی اضافه کرد: با وجود همه این مسائل اما شاخص‌های امنیتی شهرستان کرج در وضعیت مناسبی قرار دارد و در مقایسه با دیگر کلانشهر های کشور جزو کلانشهرهای میانی به بالا محسوب می‌شود.
وی به شاخص‌های اجتماعی کرج اشاره کرد و گفت: از نظر مسائلی همچون جرم و جنایت نیز وضعیت خوبی داریم؛ هم‌چنین رشد طلاق در کرج نسبت به دیگر شهرهای کشور وضعیت بهتری دارد.
فرماندار کرج به جلسات شورای تامین شهرستان به عنوان متولی امنیت در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: از سال 93 تاکنون شورای تامین شهرستان مجموعا 52 جلسه تشکیل داده که خروجی آن 190 مصوبه بوده است.
ایرانی از جلسات کمیته‌های ذیل شورای تامین گفت و یادآور شد:  کمیته‌های امنیتی، ورزشی، پیشگیری و مقابله با سرقت، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دانشجویی نیز در این مدت به طور منظم جلسات خود را برگزار و مصوبات لازم را صادر کرده‌اند.
معاون استاندار البرز در ادامه به موضوع برگزاری کنسرت کرج اشاره و با بیان این‌که از 7800 کنسرتی که سال گذشته در کشور برگزار شد فقط 12 مورد لغو شد، افزود:  لغو کنسرت در کرج بسیار اندک بود و اگر حتی یک کنسرت مجوزدار در کرج لغو شود نسبت به آن پاسخگو خواهیم بود.
ایرانی افزود: ما راضی به لغو هیچ کنسرتی نیستیم، اما در کنسرت‌ها باید شعائر مذهبی و عرف نیز رعایت شود  و صرف مجوز داشتن دلیل بر این نمی‌شود که هر اقدامی در خلال کنسرت صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: ما از برگزاری کنسرت در چارچوب عرف و شعائر اسلامی حمایت می‌کنیم و در صورتی که این موارد رعایت نشود با آن مخالف هستیم.
معاون استاندار البرز تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که هر کسی بتواند برای لغو یک کنسرت اقدام کند؛ چرا که این اتفاق باعث هرج و مرج خواهد شد.
ایرانی با بیان این‌که فقط پلیس امنیت و دادستانی می‌توانند نسبت به لغو کنسرت اقدام کنند، خاطرنشان کرد: اما سال گذشته این دستگاه‌ها هیچ کنسرتی را در کرج لغو نکردند و امیدواریم امسال نیز به فضای فرهنگی شهر احترام گذاشته شود و خطوط قرمز نیز رعایت شود.
وی در ادامه به وضعیت جریانات سیاسی در شهرستان کرج اشاره کرد و یادآور شد: فرمانداری برای توسعه تشکل‌های سیاسی در کرج پیشقدم است و فضا را برای همه جریانات اعم از مخالف و موافق دولت باز گذاشته است.
فرماندار کرج ادامه داد: همه تشکل‌ها می‌توانند فعالیت کنند و منتقدین دولت قادرند نسبت به سیاست‌های دولت به انتقاد بپردازند، ولی همه باید از توهین، افترا و هتاکی خودداری کنند.
وی در بخش دیگری از گزارش خود به وضعیت اعتبارات عمرانی و تملک دارایی شهرستان اشاره کرد و افزود: در سال 93 کل اعتبارات عمرانی و تملک دارایی شهرستان 461 میلیارد و 870 میلیون تومان بود، اما در سال 94 این رقم به 427 میلیارد تومان کاهش یافت.
ایرانی از وضعیت پروژه‌های صنعتی کرج از سال 92 تاکنون گفت و اعلام کرد: از آن زمان تاکنون 1077 مجوز پیش‌بینی سرمایه‌گذاری به ارزش 16 هزار میلیارد تومان صادر شده است که در 185 مجوز به ارزش 1530 میلیارد تومان جذب سرمایه صورت گرفته است.
وی با ارائه آماری از کل واحدهای صنعتی کرج خاطرنشان کرد: 1009 واحد صنعتی در کرج وجود دارد که 60 درصد از این واحدها فعال و متاسفانه 40 درصد باقیمانده غیرفعال هستند.
معاون استاندار البرز با بیان این‌که 47 دستگاه اجرایی در شهرستان کرج فعالیت می‌کنند، گفت: 185 پروژه تملک دارایی وجود دارد که متوسط پیشرفت فیزیکی آنها 46 درصد است.
ایرانی به وضعیت سرانه فضای سبز، ورزشی و فرهنگی شهرهای کرج اشاره کرد وگفت: سرانه فضای سبز ماهدشت 16، محمدشهر 16، گرمدره 60 و کمالشهر 19.7 مترمربع برآورد شده است.
فرماندار کرج اضافه کرد: فضای فرهنگی ماهدشت 1.5، محمدشهر 3، گرمدره 1.6 و کمالشهر 0.6 مترمربع است.
وی در ادامه با بیان این‌که استاندارد جهانی سرانه فضای ورزشی 2.5، میانگین کشور یک مترمربع و متوسط استانی 40 سانتیمترمربع برآورد شده است، افزود: اما این میزان برای شهرستان کرج فقط 22 سانتیمتر مربع اندازه‌گیری شده است.
ایرانی در ادامه گزارش خود به وضعیت هوای کرج اشاره کرد وگفت: از ابتدای سال 95 تاکنون همه روزها در زمره روزهای با هوای پاک قرار گرفته است.
وی گفت:  با توجه به این‌که 80 درصد از عوامل آلودگی هوا در کرج به حمل و نقل سطح شهر مربوط می‌شود، برای کاهش این معضل استفاده از کاتالیست پیشنهاد شده و شهرداری نیز با آن موافقت کرده است.
ایرانی به مراکز معاینه فنی در شهرستان کرج اشاره و تصریح کرد: دو مرکز معاینه فنی سنگین و هفت مرکز معاینه فنی سبک در سطح کرج فعالیت می‌کنند.
وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر مباحث مطرح شده در فضای مجازی در مورد تغییر استاندار و فرماندار، به روند وزارت کشور برای تغییر این مقامات از گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: وزارت کشور به صورت سیستماتیک تغییر مقامات را اعمال می‌کند و در صورتی که قصد انجام جابجایی داشته باشد از قبل اعلام می‌شود؛ تاکنون چیزی به ما اعلام نشده است و بحث تغییر استاندار و فرماندار شایعه‌ای بیش نیست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha