• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95031715164
  • خبرنگار : 71539

انتخاباتی برای تعیین اعضای مجمع جوانان سازمان جوانان هلال احمر؛

حضور اعضای سازمان جوانان هلال احمر در تصمیم‌گیری‌های کلان

حضور اعضای سازمان جوانان هلال احمر در تصمیم‌گیری‌های کلان

انتخابات مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان سازمان جوانان با هدف مشارکت بیشتر اعضا در تصمیم‌سازی و تحقق اهداف استراتژی ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در حال برگزاری است.

امیر لله‌گانی، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر گفت: مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان ساختاری است که براساس آن مجمع دبیران کانون‌ها در استان‌ها تشکیل می‌شود که این مجامع بازوی مشورتی مدیران عامل و معاونین امور جوانان در استان‌ها خواهد بود.

لـله‌گانی فعالیت در حوزه جوانان را بسیار حساس و پر اهمیت خواند و افزود: امروز کشور ما درگیر آسیب‌های اجتماعی متعددی از قبیل اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و ... است و ضرورت دارد برای مقابله با این معضلات، سازمان‌های متولی امور جوانان فعال‌تر عمل کنند.

 وی تشکیل مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان را ساختاری دانست که می‌تواند از نظارت جوانان در برنامه‌ریزی برای خود آنها استفاده کند و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند این هستیم تا از سلایق و ایده‌های خود جوانان در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کنیم.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: براساس ساختار کانونی سازمان جوانان، شورای اجرایی و دبیر کانون‌ها می‌توانند نظارت سایر اعضا را برای تصمیم‌گیری‌های کلان، منعکس کنند. بر این اساس، در انتخابات مجامع دبیران کانون‌ها، شورایی به نمایندگی از این افراد در استان‌ها انتخاب می‌شود که این شوراهای استانی، شورای مرکزی مجمع در سطح کشور را انتخاب خواهند کرد.

لـله گانی گفت: ساختار مجامع، مجموعه‌ای دموکراتیک و تصمیمات آن براساس رای اعضاست که بنا بر اساسنامه و وظایف تعریف شده، انتقال دهنده ایده‌ها و نظارت جوانان به مسئولین سازمان خواهد بود.

وی افزود: انتخابات مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان تاکنون در ۲۵ استان برگزار و اعضای آنها تعیین شده است و سایر استان‌ها نیز تا پایان خرداد ماه این انتخابات را برگزار خواهند کرد. همچنین در گام بعدی، کلیه منتخبین استانی در یک گردهمایی کشوری، شورای مرکزی مجمع را انتخاب خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این مجامع در سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر جوانان در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های سازمان جوانان باشیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha