• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۲:۲۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95031716420

همزیستی فرح‌بخش موسیقی و تصویر

همزیستی فرح‌بخش موسیقی و تصویر

سیف‌الله صمدیان گفت: استفاده از قطعه‌ موسیقی «چشمان تقريبا نگران» در یکی از ویدئوهای من، نمونه‌ای از همزیستی فرح‌بخش و مسالمت‌آمیز موسیقی و تصویر است.

این عکاس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ شکل‌گیری این موزیک ویدئو، توضیح داد: در ادامه‌ی ابربازی‌هایم که بیش از سه دهه ادامه داشته، زمانی که در حال بازگشت از یکی از ورک‌شاپ‌هایم در مکزیک بودم، این ویدئو را ثبت کردم. اتفاقا آن ورک‌شاپ نیز درباره سینمای مستند و همین سبک فیلم‌سازی بود؛ فیلم‌سازی در لحظه و بدون سناریو که سال‌هاست در این زمینه کار می‌کنم.

صمدیان ادامه داد: در این سبک همه‌چیز در لحظه، از خود زندگی ثبت می‌شود و داستان تصویر و مفهومی که دارد، درجا دکوپاژ می‌شود.

او همچنین اظهار کرد: مسیر برگشت از مکزیکوسیتی به پاریس طولانی بود و طبق معمول، سعی می‌کردم بی‌خوابی‌های مسیر را با ابربازی‌هایم از یاد ببرم. در همین حال، اتفاق عجیب و بسیار نادری افتاد و همزمان با ما، یک هواپیمای دیگر در فاصله‌ی نزدیک در مسیر ما قرار گرفت.

این عکاس و فیلم‌ساز گفت: وقتی خواستم برای این ویدئو از یک موسیقی استفاده کنم، به فکر فردین خلعتبری افتادم و به قطعه‌ی «چشمان تقريبا نگران» رسیدم و فهمیدم انگار قرار بود این تصویر برای این صدا و این صدا برای این تصویر باشد. وقتی با خودش این موضوع را در میان گذاشتم، خیلی خوشحال شد.

صمدیان اضافه کرد: این ویدئو در ورک‌شاپ‌هایم مورد استفاده قرار گرفت و مدتی است در فضای مجازی هم به اشتراک گذاشته شده و از موارد بسیار خاص همزیستی مسالمت‌آمیز و فرح‌بخش موسیقی و تصویر است.

قطعه‌ی موسیقی «چشمان تقريبا نگران» ساخته‌ى فردين خلعتبرى، از آلبوم «به‌خاطر سنگفرشى كه مرا به تو مى‌رساند» است که توسط «آنسامبل ذاستا» اجرا شده است.

در ادامه می‌توانید این موزیک ویدئو را ببینید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha