• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95031716491

اجرای «فیل قرمز» پیش از تهران در دو کشور اروپایی

اجرای «فیل قرمز» پیش از تهران در دو کشور اروپایی

نمایش «فیل قرمز» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی برای اولین بار تیرماه امسال در دو کشور هلند و فرانسه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، اجرای نمایش «فیل قرمز» به طراحی و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی پیش از اجرا در ایران، در دو کشور فرانسه و هلند آغاز می‌شود.

این نمایش کاری از گروه تئاتر «مشق» و در مورد فرمانده جنگی است که از جنگ برگشته و در یک مکان مراقبت شده قرار گرفته است؛ مکانی که ویژگی‌های خاص خود را دارد و او در وضعیت‌های مختلف با انسان‌های مختلفی مواجه می‌شود.

«فیل قرمز» تاکنون در ایران اجرا نشده است و آن را می‌توان ادامه‌ای بر نمایش‌ «فرکانس» که پیش‌تر توسط میرمنتظمی، سال ۹۱، در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا شده است به حساب آورد. شهر آمستردام با سه اجرا در سوم و چهارم تیرماه ( ۲۳ و ۲۴ ژوئن) و شهر پاریس با دو اجرا در ۱۵ و ۱۶ تیرماه (۲۸ و ۲۹ ژوئن) میزبان این نمایش خواهند بود.

طبق اعلام دست‌اندرکاران این تئاتر، با توجه به اجرای موفق سال گذشته‌ی این نمایش در کشور ژاپن (توکیو)، «فیل قرمز» توانست امسال در فرانسه و هلند نیز به صحنه برود،همچنین این نمایش سال آینده در ایران به صحنه خواهد رفت.

بنا بر این گزارش، نمایش «فیل قرمز» سال گذشته در اجرای ژاپن، تک بازیگر داشته است که در این دوره، بر اساس روند تمرین، متن آن توسط عباس جمالی بازنویسی شده و حاصل آن اضافه شدن دو شخصیت دیگر به نمایش بوده است. 

 

در این نمایش که نوشته‌ی عباس جمالی است، محمدحسین سیاهپوش، سپیده صباغ، کاوه مرحمتی به ایفای نقش می‌پردازند.

مرتضی میرمنتظمی تاکنون اجراهای بین المللی در کشورهای مختلف ازجمله ایتالیا، لهستان، چک، ژاپن، ارمنستان، بلاروس، کره جنوبی  بروی صحنه برده است .این کارگردان همچنین اجراهای نمایش‌های «مالی سویینی»، «P۲»، «ابرها» و «فرکانس» را در کارنامه دارد .

 

انتهای پیام

 

مرتضی میرمنتظمی

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha