• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95031717025
  • منبع : نمایندگی گیلان

تولد سومین مرال خرداد ماهی در پناهگاه حیات‌وحش لوندویل آستارا

تولد سومین مرال خرداد ماهی در پناهگاه حیات‌وحش لوندویل آستارا

ایسنا/گیلان از ابتدای خردادماه تاکنون سه رأس مرال در پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان آستارا متولد شده است.

«محمدرضا روشنی»، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مرزی بندر آستارا در این‌باره به خبرنگار خبرگزاریدانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: شرایط مناسب و طبیعی سایت حیات وحش لوندویل سبب شده است تا این پناهگاه به محیطی ایده‌آل برای زندگی و زاد و ولد مرال ایرانی مبدل شود.

وی ادامه داد: از اول خردادماه تاکنون، سومین بره مرال ایرانی در این پناهگاه متولد شده است، که مبین این موضوع می‌باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: با تولد سومین بره مرال، آمار مرال‌های این پناهگاه به 12 رأس(6 نر و 6 ماده) رسید،تا جمعیت این گونه در پناهگاه فوق جوانتر شود.

روشنی در ادامه از رسیدگی مداوم به سلامت حیوانات این پناهگاه اشاره کرد و توضیح داد: مرال‌های آبستن این پناهگاه، تحت‌نظر دامپزشک و کارشناسان محیطزیست وضع حمل میکنند.

به گزارش ایسنا، مرال که در زبان محلی به «گاو کوهی و گوزن قرمز» شهرت دارد، یکی از بزرگترین نوع گوزن‌ها در جهان و بزرگترین نوع گوزن در کشور است که در مناطق مختلف جنگلی کشور و استان گیلان بهخصوص در مناطق فومن و سیاهکل می‌زیسته است و هماکنون به‌علت شکار بی‌رویه و تخریب زیستگاه، نسل آن در خطر انقراض قرار دارد.

پناهگاه حیاتوحش «لوندویل» با مساحت 1047 هکتار در جنوب شهر مرزی بندر آستارا واقع شده و از چند بخش جنگلی، جلگهای، تالابی و ساحلی در نوار دریای خزر تشکیل شده است.

این پناهگاه در تاریخ 1352 بهعنوان یکی از مناطق حفاظتشده کشور شناخته شد و در تاریخ 21 مرداد 1354 براساس مصوبه 63 شورای عالی محیطزیست به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیطزیست کشور  پیوست.

بالغ بر 60 هکتار  از کل محوطه پناهگاه، به شکل محصور برای نگهداری مرال، گوزن زرد ایرانی، گراز و خرگوش در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha