• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 95031717044
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان خبر داد:

آبرسانی به ۱۰۳ روستای نهبندان با تانکر

آبرسانی به ۱۰۳ روستای نهبندان با تانکر

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: در پیک کاری یعنی فصل تابستان ۱۰۳روستای شهرستان نهبندان با تانکر آبرسانی می‌شود که جمعیتی بالغ بر 2010 خانوار و بالغ بر ۹۱۸۳ نفر را شامل می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی امور آب و فاضلاب روستایی استان، علیرضا صادقی اظهار کرد: در طول ماه نزدیک به 205 سرویس آب به این روستا‌ها توسط پنج دستگاه تانکر سیار حمل می‌شود که از این پنج دستگاه تانکر سه دستگاه دولتی و دو دستگاه نیز خصوصی است که در مجموع 2460 متر مکعب آب در طول ماه توسط این تانکر‌ها آب حمل می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان با اشاره به اینکه در حوزه آبرسانی سیار با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، گفت: مهم‌ترین مشکل فرسودگی ناوگان آبرسانی سیار است به طوری که گا‌ها با خرابی‌های طولانی مدت تانکرهای آبرسانی روبه‌رو می‌شویم.

وی، عدم اختصاص به موقع اعتبارات را یکی دیگر از مشکلات آبرسانی به روستا‌ها عنوان کرد و گفت: کار خوبی که در سال گذشته انجام شد این بود که تمام اعتبارات مدیریت بحران شهرستان به موضوع آبرسانی سیار اختصاص پیدا کرد که تخصیص بسیار بالایی داشت.

صادقی ادامه داد: پراکندگی روستا‌ها در شهرستان نهبندان یکی دیگر از مشکلات آبرسانی سیار است به طوری که اگر بخواهیم یک سرویس آب به روستاهای مرزی حمل کنیم باید تانکر 300 کیلومتر مسیر طی کند تا یک سرویس آب حمل شود و همین موضوع باعث شده تعداد سرویس‌های حمل آب در روز کم شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان تصریح کرد: در تابستان با کمبود شدید آب در روستا‌ها مواجه هستیم.

صادقی یادآور شد: تمام امکانات و تجهیزات امور آب و فاضلاب روستای شهرستان به طور 24 ساعت فعال است، اما خود مردم و شهروندان باید در خصوص مدیریت مصرف و صرفه‌جویی تلاش کنند و اگر 5 درصد صرفه‌جویی صورت گیرد این تابستان بدون مشکل به پایان خواهد رسید.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha