• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 95031717078
  • منبع : نمایندگی کردستان

کردستان همچنان در سیطره ریزگردها؛

ستاد بحران کردستان بالاخره تشکیل شد!

 ستاد بحران کردستان بالاخره تشکیل شد!

ایسنا/کردستان در شرایطی که از روز پنج شنبه هفته گذشته شاهد حجم گسترده‌ای از ذرات گرد و خاک بر روی استان کردستان هستیم، بنا بر اعلام کارشناس هواشناسی استان این آلودگی هوا تا روز یک شنبه(30 خرداد) ادامه دارد.

بهرام چاره خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: از روز پنج شنبه(27 خرداد) شاهد گرد و غبار بر روی استان بودیم که تا روز جمعه شدت آلودگی‌ها بسیار زیاد بود.

وی افزود: امروز شنبه از شدت آلودگی‌ها کاسته شده و تا روز یک شنبه نیز کیفیت هوا بسیار بهتر خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه آلودگی‌ها تا روز یک شنبه ادامه دارد، عنوان کرد: از روز دوشنبه هفته جاری شاهد رقیق شدن ذرات گرد و غبار و برگشتن هوای استان به حالت عادی خواهیم بود.

وی در پایان در مورد شدت آلودگی در شهرهای استان و آخرین میزان دید افقی، بیان کرد: کامیاران با 1000 متر، زرینه 4000 و سنندج هم با 6000 متر کمترین دید را در حال حاضر در استان دارند.

همچنین رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استان کردستان نیز امروز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون‌ از نظر ذرات‌ با قطر 2.5 میکرون(2.5،PM)، استان کردستان در وضعیت هوای بسیار ناسالم قرار دارد.

ماهان رحیمی همچنین به گروه‌های پرخطر همچون کودکان و افرادی که دارای مشکلات ریوی و تنفسی هستند توصیه کرد از منزل خارج نشوند.

با توجه به اینکه اداره کل هواشناسی استان از روز پنج شنبه(27 خرداد) طی اخطاریه‌ای اعلام کرده بود که شاهد افزایش گرد و غبار بر استان خواهیم بود، مسئولان مربوطه واکنشی در این مورد این مسئله نداشتند و ساعت 11 امروز، پس از سه روز که هوای استان در وضعیت خطرناک و بسیار ناسالم قرار گرفته است، جلسه ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده که نوشداروی بعد از مرگ سهراب را در ذهن تداعی می‌کند.


انتهاي پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha