• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95032917713
  • خبرنگار : 71454

جشنواره‌ی انیمیشن «انسی» برندگانش را شناخت

جشنواره‌ی انیمیشن «انسی» برندگانش را شناخت

انیمیشن فرانسوی «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» جایزه اصلی جشنواره معتبر پویانمایی «انسی» را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «زندگی من به عنوان یک دو سبز» به کارگردانی «کلود باراس» پس از نمایش موفق در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن، موفق به کسب جایزه کریستال بهترین انیمیشن و همچنین فیلم منتخب تماشاگران در چهلمین دوره جشنواره بین المللی انیمشن «انسی» در کشور فرانسه شد.

 

این انیمیشن که با فیلمنامه‌ای از «سلین شیاما» و بر اساس رمان «کدو سبز» ساخته شده درباره پسر یتیمی است که در تلاش است به زندگی در یک خانه گروهی و مشترک عادت کند. 

اما در سایر بخش‌های این جشنواره بین‌المللی و مهم در عرصه انیمیشن، «دختری بدون دست» ساخته «سباستین لادنباخ» جایزه هیئت داوران این رویداد سینمایی را به خانه برد.

این انیمشن که بر اساس داستانی از برادران «گریم» و در سبک انیمیشن‌های مینیمالیستی ساخته شده است، درباره آسیابانی است که در شرایط سخت زندگی دخنرش را به شیطان می‌فروشد، سرانجام این دختر موفق به فرار می‌شود اما از داشتن دست‌هایش محروم می‌شود.

هر دو انیمیشن «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» و «دختری بدون دست» بیانگر قدرت انیمیشن‌های هنری محصول سینمای فرانسه است.

مستند «25 آوریل» ساخته «لین پولی» کارگردان نیوزلندی؛ انیمیشن سه بعدی «زمان برف» ساخته «ژان فرانسوا پولیو» و «فرانسو بریسون» از کانادا، «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» از «کلود باراس»، «دختر بدون دست» به کارگردانی «سباستین لادنباچ» و «دیوانه‌ها» ساخته «پنی لین» از فرانسه؛ «پیکوناتس: بچه گمشده» ساخته «پدررو ریورو» از کشور اسپانیا؛ «ایستگاه سئول» از «سانگ-هو یئون» (کره جنوبی)؛ «گوسفند و گرگ‌ها» به کارگردانی «مکسیم ولکوف» (روسیه) و «اسب‌های پنجره» از «ماری فلمینگ» (کانادا)، 9 انیمیشنی بودند که در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انسی» به روی پرده خواهند رفتند. 

به گزارش هالیوود ریپورتر، در بخش تلویزیونی نیز «لیلی عاشق غذاشت» به کارگردانی «سیری ملکوار» محصول مشترک دانمارک، انگلیس جایزه هیئت داوران را به عنوان بهترین سریال تلویزیونی دریافت کرد.

از مهمترین رویدادهای امسال جشنواره انیمیشن «انسی» برگزاری مسترکلاس‌های «گیلرمو دل‌تورو» کارگردان سرشناس مکزیکی در این رویداد سینمایی بود.

جشنواره فیلم‌های انیمیشن «انسی» یکی از معتبرترین رویدادها در عرصه پویانمایی در سطح بین‌المللی است که هر ساله در ماه ژوئن در شهر انسی فرانسه برگزار می‌شود، شروع این جشنواره به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد که در ابتدا به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۸ به رخدادی سالانه تبدیل شده است.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انسی» در سال 2016 از تاریخ 13 تا 18 ژوئن (24 تا 29 خرداد) در فرانسه برگزار شد.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha