• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95032917770
  • خبرنگار : 71402

آمریکا 95 درصد تلفات غیرنظامی حملات خود علیه داعش را لاپوشانی می‌کند

آمریکا 95 درصد تلفات غیرنظامی حملات خود علیه داعش را لاپوشانی می‌کند

گزارشی جدید فاش می‌کند، که شمار غیر نظامیانی که در حملات هوایی ائتلاف تحت امر آمریکا در سوریه و عراق کشته می‌شوند بسیار بیش از آن چیزی است که واشنگتن ادعا می‌کند و تقریبا 95 درصد تلفات لاپوشانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه گلوبال ریسرچ، گروه نظارتی "ایروارز" گزارش داد که ائتلاف تحت امر ایالات متحده آمریکا که مواضع داعش در عراق و سوریه را بمباران می‌کند، احتمالا 95 درصد از تلفات غیرنظامیان را اعلام نمی‌کند.

 

ائتلاف مذکور که شامل کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه و هلند است، از سال 2014 مواضع گروه داعش را در عراق و سوریه هدف می‌گیرد و بیش از 13 هزار و 121 حمله و یا به عبارتی روزانه 19 حمله انجام داده است. طبق گزارش ایروارز، اکثر حملات از سوی آمریکا انجام شده است؛ 68 درصد از حملات در عراق و 5 / 82 درصد از حملات در سوریه را نیروی هوایی آمریکا انجام می‌دهد. برآورد می‌شود که شمار تلفات غیرنظامیان در حملات مذکور دست‌کم 1312 تن باشد.

 

براساس گزارش این گروه نظارتی، شرایط در شش ماه گذشته وخیم‌تر هم شده است و بین دسامبر و مه سال جاری، در عراق و سوریه شمار حملاتی که به کشته شدن غیرنظامیان انجامیده، رشد کرده است.

 

در این گزارش آمده است: در عراق بین 297 تا 518 غیرنظامی در همین بازه زمانی در جریان حملات هوایی نیروهای ائتلاف کشته شده‌اند. در سوریه نیز بین 197 تا 518 غیرنظامی کشته شده‌اند که نسبت به شش ماه گذشته حدود 38 درصد رشد نشان می‌دهد.

 

این درحالی است که ایالات متحده آمریکا تنها به کشتن 20 غیر نظامی اقرار کرده است. متحدان آن هم مدعی هستند که تلفات غیرنظامی در حملاتشان نبوده است. در این گزارش آمده است: اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، مشخص می‌شود که ائتلاف مذکور احتمالا تلفات غیرنظامیان را تا 95 درصد گزارش نمی‌دهد.

 

بدترین واقعه برای غیرنظامیان در مارس امسال در شهر موصل تحت اشغال داعش رخ داد که دست‌کم 25 غیرنظامی بیگناه در حمله نیروهای ائتلاف به دانشگاه موصل در اواسط روز کشته شدند.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha