• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95033017795
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک جوان خلاق اردبیلی موفق به ایجاد تغییر در سنتور ایرانی شد

یک جوان خلاق اردبیلی موفق به ایجاد تغییر در سنتور ایرانی شد

ایسنا/اردبیل چند درصد مردم تلاش كردند ایده خود را جامه عمل بپوشانند؟ باور غلطی كه در میان مردم وجود دارد این است كه فكر می‌كنند برای راه‌اندازی یك شغل نیازمند یك سرمایه هنگفت هست یا این‌که برای داشتن کاری حتماً باید استخدام دستگاهی شد یا متوسل به رابطه‌ای شد. كار‌آفرین باید فرصت‌طلب ریسك‌پذیر، آینده‌نگر و مهم‌تر از همه عمل‌گرا باشد با خیلی از افراد كه صحبت می‌كنم می‌بینم ایده‌هایشان در حد حرف است. هیچ كدام حاضر نیستند وارد كار شوند

به گزاش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، جوان باشی، مستعد و خلاق هم باشی، همت و پشت كار هم به آن اضافه شود، می‌شوی مثبت‌اندیشِ‌ موفقِ و دیگر چشمت دنبال نان بخور و نمیر كارمندی نمیرود، «کیوان کریم‌اللهی» یکی از جوانان مبتکر استانمان هست که کارشناس ارشد زبان انگلیسی  و موسیقی را در روسیه تمام کرد و به نوبه خود حرفی در بحث موسیقی و تدریس نحوه جدید زبان‌های خارجی دارد.

کریم‌اللهی متولد 1367 است و از سن 21 سالگی بر روی آموزش زبان‌های خارجی کار کرده بطوری‌که بعد از تلاش چندین ساله به این نتیجه رسیده که نحوه آموزش زبان‌های خارجی درست نبوده حین تحصیل در مسکو به مشکل یادگیری زبان مواجه بوده بطوری‌که توسط یکی از دوستان روسی‌اش توانسته زبان روسی از راه کوتاه و در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرد نحوه یادگیری زبان روسی کریم‌اللهی را به این فکر وا می‌دارد تا بتواند راهی بیابد تا از طریق آن بتوان یادگیری زبان انگلیسی را که زمانی برای خودش مسئله بزرگی بود بیابد کریم‌اللهی با استفاده روش‌های مختلف روش نوعی ابداع می‌کند که زبان را می‌توان در 40 جلسه آموزشی یاد گرفت.

در این روش دقیقاً از روشی استفاده می‌شود که کودک زبان گفتاری  یاد می‌گیرد از کلمات و جملات ساده آغاز شده و به جملات پیچیده ختم میشود.

کریم‌اللهی میگوید: برای این روش دیکشنری نوشتیم که فقط مخصوص مکالمه است. تا دیگر کسی میان لغت ها سردرگم نشود بطوریکه از لغت‌های ساده آغاز شده و به لغت‌های پیچیده ختم میشود.

نحوه آموزش که به  40 جلسه ختم میشود هر جلسه به دو قسمت تقسیم میشود که  مرور درس قبل و درس جدید. بطوری درس‌ها آنقدر تکرار می‌شود که ملکه ذهن شود تا موقع مکالمه دیگر به جمله‌ها فکر نکنیم و کلمات سر زبانمان بیاد.

به گفته کریم‌اللهی، این روش سریع‌ترین روش یادگیری زبان در دنیاست و یادگیری آن  خیلی آسان است در این روش از گرامر خبری نیست برعکس روش مرسوم در دنیا با این روش از همان اول آغاز به مکالمه میشود.

روش‌های مرسومی که امروزه تدریس میشود نزدیک 7 تا 8 سال طول میکشد که زمان زیادی میبرد، اما با این روش می‌توانیم در چهل جلسه زبان را یاد بگیریم. در دنیا افراد زیادی هستند به چندین زبان تسلط دارند حتی در خود ایران، پس یادگیری یک زبان در مدت زمان کم دست نیافتنی به نظر نمیرسد.

به گفته وی، 3 سال است بر روی این روش کار می‌کند و قصد دارم این روش را جهانی کنم بطوری‌که در روسیه بر روی  نرمافزار آن به‌صورت جدی کار کرده و تا 6 ماه دیگر نرمافزار انگلیسی به روسیه‌اش وارد بازار میشود. و پیشبینی میکند تا یکسال آینده نرمافزار فارسی به انگلیسی آن هم وارد بازار کند.

وی در ادامه از ناگفته هایش در بحث موسیقی صحبت می‌کند و میگوید، در بحث موسیقی توانستهام  یک تغییر اساسی در سنتور  ایرانی ایجاد کنم بطوری‌که توانستم سنتوری درست کنم که محدودیت‌های سنتور ایرانی را نداشته باشد و دقیقاً مثل پیانو کوک شود.

در این سنتور برعکس سنتور  ایرانی که باید برای هر دستگاه موسیقی کوک سنتور را عوض شود، کوک سنتور اصلاض عوض نمیشود و با یک کوک ثابت می‌توان همه آهنگ‌های پیانو را را در آن اجرا کرد.

وی گفت: با تغییراتی که در  سنتور چهارده خرک انجام دادم سنتور تبدیل به یک ساز کامل شده که میشود در ارکسترهای موسیقی استفاده کرد. در حالیکه سنتورهای معمولی این توانایی را ندارد. بطوری‌که آلبوم آهنگهایم  تا 4 ماه آینده وارد بازار میشود.

کریماللهی افزود: سبک جدیدی ابداع کردم که ملودی‌ها شبیه ملودی‌های پیانوست میتوان آن را  سبک کلاسیک غربی نامید. مثلاً در سنتورهای معمولی نمیتوان  ملودی‌های غربی از جمله ملودی‌های بتهوون موتزارت یا چایکوفسکی را اجرا کرد. اما با این سنتور می‌توان اجرا کرد.

وی میگوید: همیشه شعار من این بود که پشتکار معجزه می‌کند و برای این‌که در کاری بهترین باشی باید حتماً نوآوری داشته باشی.

به گزارش ایسنا، کریم‌اللهی در دانشگاه کنسرواتور موسیقی موسکو رشته آهنگسازی را در مقطع کارشناسی ارشد تمام کرده و تجربه رهبری ارکستر در دانشگاه را پیدا کرده و بیشتر آهنگ‌هایش را برای ارکستر سمفونی ساخته است.

 این جوان اردبیلی با روش‌هایی نوعی که در بحث زبان‌های خارجی و سنتور دارد به بحث  آموزش پرداخته و توانسته کارآموزان زیادی را با این روش آشنا کند.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha