• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 95033118624
  • منبع : نمایندگی گلستان

۴۰ تن بذر آفتابگردان بین کشاورزان گلستانی توزیع می‌شود

۴۰ تن بذر آفتابگردان بین کشاورزان گلستانی توزیع می‌شود

ایسنا/گلستان رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی استان گلستان گفت: ۴۰ هزار تن بذر آفتابگردان برای کشت دوم در اراضی کشاورزی استان گلستان آماده توزیع بین کشاورزان شده است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گلستان، علی موسی‌ خانی  اظهارکرد: 40 هزار تن بذر آفتابگردان برای کشت دوم در اراضی کشاورزی استان گلستان آماده توزیع بین کشاورزان شده و تاکنون 18 تن بذر داخلی و خارجی برای کشت در مزارع استان گلستان توزیع شده است.

وی افزود: در بیش از 3 هزار هکتار از مزارع استان گلستان آفتابگردان کشت شده که پیش‌بینی می‌شود به بیش از 5 هزار هکتار برسد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به افزایش 15 درصدی قیمت خرید تضمینی این محصول، امسال این محصول با قیمت 2 هزار و 424 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

موسی‌ خانی همچنین درباره کشت دانه روغنی سویا در استان گلستان نیز گفت: ابلاغیه استان گلستان برای کشت این محصول 53 هزار هکتار است که تاکنون 10هزار هکتار در استان زیر کشت رفته و  تاکنون بیش از 3 هزار هکتار سطح سبز داریم.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی استان تاکید کرد: برای کشت این محصول هم 3 هزار و 200 تن بذر بوجاری شده کتول، سامان و ساری تدارک دیده شده و دولت برای هر کیلوگرم بذر سویا هزار و 470 تومان یارانه پرداخت می‌کند، بنابراین کشاورزان از مراکز مجاز بذر خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون 25 هزار هکتار قرارداد کشت سویا با کشاورزان در استان گلستان منعقد شده است.

موسی‌ خانی اظهار کرد: در استان گلستان 4 کارخانه روغن‌کشی وجود دارد که روزانه توان استحصال 2 هزار تن روغن را دارند و گلستان سالانه با بیش از 50 هزار هکتار سطح زیر کشت سویا مقام نخست تولید سویا را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بین 50 تا 55 هزار هکتار سویا در استان گلستان کشت می‌شود، تصریح کرد: این میزان سطح زیر کشت معادل 65 درصد سطح زیر کشت سویای کشور است.



انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha