• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 95033118776
  • منبع : نمایندگی مرکزی

‌استان مرکزی به دنبال ایجاد ترمینال‌های صادراتی

‌استان مرکزی به دنبال ایجاد ترمینال‌های صادراتی

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: به دنبال ایجاد ترمینال‌های صادراتی هستیم که بتوانیم بحث صادرات را در استان متمرکز کنیم.

 علی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- اظهار کرد: استان مرکزی علیرغم صنعتی بودن، در بخش کشاورزی در کشور دارای جایگاه ویژه‌ای است و جزو 10 استان اول در تولیدات بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

 وی با بیان اینکه حدود 90 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان مشغول فعالیت هستند، افزود: 10 درصد از شاغلین استان در این بخش فعال هستند و 2.1 دهم درصد شاغلین بخش کشاورزی کشور نیز در این استان فعالیت می‌کنند.

 بابایی با اشاره به مساحت 670 هکتاری اراضی زارعی و باغی استان عنوان کرد: سه درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 1.2 درصد تولیدات کشاورزی استان مرکزی مازاد است و این مازاد تولید به استان‌های همجوار و تعدادی از کشورهای خارجی صادر می‌شود.

 وی افزود: سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص استان حدود 11 درصد است. این بخش در سال گذشته حدود 5.4 دهم درصد رشد داشته است.

 بابایی گفت: صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته حدود 40 میلیون دلار بوده است که این محصولات شامل گل و گیاه، پسته، انار، کشمش، گوشت سفید، ماهیان زینتی و ... بوده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی توضیح داد: براساس آمار رسمی میزان صادرات استان 40 میلیون دلار  توسط گمرک اعلام شده است، در صورتی که اعتقاد داریم صادرات بخش کشاورزی استان بیش از این مقدار است و بخشی از محصولات استان از طریق سایر استان‌ها صادر می‌شود.

 وی گفت: بخشی از پسته صادراتی ما از طریق استان کرمان و رفسنجان صادر می‌شود، انار از طریق استان همدان و یزد و گل و گیاه از طریق سایر استان‌ها صادر می‌شود.

 بابایی با بیان اینکه به دنبال ایجاد ترمینال‌های صادراتی هستیم که بتوانیم بحث صادرات را در استان متمرکز کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا بحث ترمینال پسته و پایانه صادراتی انار در ساوه و پایانه صادراتی گل و گیاه در محلات را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم این سه پایانه را راه‌اندازی کرده و صادرات استان در بخش کشاورزی را در استان متمرکز کنیم.

انتهاي پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha