• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95040100288
  • خبرنگار : 71516

وقتی آمریکا برای اسرائیل کم نمی‌گذارد؛

توافق لیبرمن و کارتر درباره امضای توافقنامه نظامی میان آمریکا و اسرائیل

توافق لیبرمن و کارتر درباره امضای توافقنامه نظامی میان آمریکا و اسرائیل

نشست وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل در واشنگتن نتایج بسیار مثبتی را درباره توافق کمک‌های نظامی آمریکا برای 10 سال آینده به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، منابع اسرائیلی اعلام کردند که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل روز دوشنبه با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن دیدار کرد. این دیدار نتایج بسیار مثبتی درباره توافق کمک‌های نظامی آمریکا برای 10 سال آتی به دنبال داشت و مسیر برای امضای این توافقنامه پس از اختلافاتی که نزدیک به یک سال ادامه داشت، هموار شده است.

به گفته این منابع، هیات اسرائیلی به ریاست لیبرمن اعلام کرده که آن‌ها معتقدند که زمان امضای این توافقنامه نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است به طوری که اختلافات میان دو طرف دیگر به ویژه درباره برنامه دفاع موشکی اسرائیل دیگر مانع نیست و به نفع اسرائیل است که توافقنامه را با ساختار کنونی‌اش امضا کند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابعی که در این نشست شرکت داشتند، نوشت که فضای این نشست بسیار مثبت بود و وزیر دفاع آمریکا آمادگی خود را برای اطلاع از دیدگاه‌ها و پیشنهادات اسرائیل اعلام کرد. این نشان دهنده قصد و نیت واشنگتن برای برآوردن خواسته‌های نظامی اسرائیل است.

این منابع اعلام کردند که طرح حسن نیت در قبال لیبرمن عنوان اصلی سفر او به واشنگتن است به طوری که هواپیمای وابسته به وزارت دفاع آمریکا برای انتقال وی در داخل این کشور اختصاص داده شد و کارتر به پیشنهادات وی درباره مسائل متعددی فراتر از کمک‌های نظامی از جمله "مداخله" ایران در منطقه و خطر آن برای خاورمیانه گوش سپرد.

 دو وزیر همچنین به بررسی چالش‌های منطقه و نیز همکاری نظامی پرداختند.

لیبرمن در عین حال فردا به تگزاس می‌رود تا در مراسم رونمایی از جنگنده‌های اف 35 که نیروی هوایی اسرائیل خریداری کرده، شرکت کند. این جنگنده‌ها قرار است دسامبر تحویل اسرائیل داده شوند.

هفته گذشته کاخ سفید مخالفت خود را با تصمیم کنگره برای افزایش کمک‌های مالی برای برنامه دفاع موشکی اسرائیل اعلام کرد. اما دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که کمک‌های آمریکا به اسرائیل کاهش نیافته و صحبت درباره بحث داخلی میان کنگره و کاخ سفید درباره مبالغی است که قرار است به کمک‌های سالانه درباره برنامه دفاع موشکی اضافه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha