• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95040100458
  • منبع : نمایندگی زنجان

پرونده پروژه‌های مسکن‌مهر زنجان تا مهرماه بسته می‌شود

پرونده پروژه‌های مسکن‌مهر زنجان تا مهرماه بسته می‌شود

ایسنا/زنجان معاون عمرانی استاندار زنجان تأکید کرد: پروژه‌های مسکن‌مهر استان زنجان باید طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در زمان مقرر به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، جواد رحمتی شامگاه دیروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های مسکن‌ مهر در استان زنجان باید طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در زمان مقرر به اتمام برسد، افزود: گزارش‌های ارایه شده در این جلسه، حاکی از آن است که پروژه‌هایی که با میانگین پیشرفت فیزیکی 95 درصد مواجه‌اند را می‌توان طبق برنامه پیش‌بینی شده به اتمام رساند. اما در خصوص سایر پروژه‌ها از برنامه‌ریزی‌ها عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان زنجان در زمینه اجرای پروژه‌های مسکونی مهر، یکی از استان‌های موفق در سطح کشور است، تصریح کرد: اگر به دنبال تحقق برنامه‌ها در این زمینه که بسته شدن پرونده پروژه‌های مسکن‌مهر در استان هستیم، باید موانع و مشکلاتی که تا به امروز باعث شده روند اجرای پروژه‌های باقی‌مانده به کندی صورت گیرد، هر‌چه سریع‌تر مرتفع شده و امسال شاهد بهره‌برداری از همه پروژه‌های مسکن‌مهر و تحویل آن‌ها با متقاضیان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان امسال شاهد بهره‌برداری از واحدهای مسکونی مهر باقی‌مانده در استان زنجان خواهیم بود، افزود: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه، پرونده مسکن‌مهر در استان زنجان بسته خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شش پروژه مسکن‌مهر شامل 360 واحدی پرنیان، 128 واحدی ورسک کاروس ابهر، 192 واحدی سرو، 272 واحدی شن‌پل ابهر، 640 واحدی میلاد و 250 واحدی آسمان آبی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کلیم‌الله وثوقی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی چهار پروژه 95 درصد و دو پروژه نیز 85 درصد است، تصریح کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده، دو پروژه قرار است تیرماه، دو پروژه مردادماه، یک پروژه شهریورماه و یک پروژه نیز مهرماه امسال به بهره‌برداری رسیده و پرونده پروژه‌های مسکن‌مهر در استان زنجان بسته شود. برای چهار پروژه با پیشرفت فیزیکی 95 درصد 165 نفر نیروی انسانی و برای دو پروژه با پیشرفت فیزیکی 85 درصد نیز 170 نفر نیروی انسانی و در مجموع 335 نفر در این شش پروژه مشغول به کار هستند. همچنین در طول یک ماه گذشته شاهد بهره‌برداری از سه پروژه مسکن‌مهر (140 واحدی پرمون، 160 واحدی پردیس و 115 واحدی آرمان) بودیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن‌مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، از وجود 3987 پروژه مسکن‌مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان خبر داد و گفت: متأسفانه برخی از این پروژه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند. یکی از این دغدغه‌های بحث درخواست فروش اقساطی تدریجی برای پروژه 60 واحدی مسکن‌مهر چورزق توسط بانک مسکن است که در این زمینه سندهای تک‌برگی عرصه پروژه اخذ شده و سندهای تک‌برگی اعیان واحدها نیز حداکثر تا پایان مرداد اخذ می‌شود، این در حالی است که پیشرفت فیزیکی این پروژه 90 درصد است.

احمد حاجی‌زاده با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌ها در این زمینه، بحث درخواست مساعدت برای صدور پایان‌کار برای پروژه مسکن‌مهر 64 واحدی طلاب هیدج است که در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داردخاطرنشان کرد: درخواست پرداخت مانده یارانه مصوب، برای تکمیل آماده‌سازی سایت‌های مسکن‌مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر استان و تکمیل سه باب مسجد از طرف اداره‌کل راه و شهرسازی به بنیاد مسکن به مبلغ دو میلیارد و 100 میلیون ریال را نیز باید جزو این مشکلات دانست.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha