• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95040100538
  • خبرنگار : 71480

حبیبی:

احزاب پیشنهاد نشست ماهیانه رئیس جمهور را پیگیری کنند

احزاب پیشنهاد نشست ماهیانه رئیس جمهور را پیگیری کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌پیشنهاد رئیس جمهور درباره برگزاری نشست ماهیانه جناح های سیاسی می‌تواند در فضای سیاسی کشور محقق شود ، احزاب این پیشنهاد را دنبال کنند.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پیش از برگزاری انتخابات سال ۸۸ نشست‌هایی با حضور جناح های مختلف برگزارشد اظهار کرد: نتیجه این جلسات تدوین یک آیین نامه و امضای یک تفاهم نامه بود.

وی افزود: ما در این جلسات ساعت‌ها درباره موضوعات مختلف بحث می‌کردیم و قرار بود این جلسات ادامه یابد اما پس از انتخابات ۸۸ ومسائلی که پیش آمده ادامه این نشست‌ها به فراموشی سپرده شد.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه پیشنهاد رئیس جمهور مفید است و گروه‌های سیاسی می‌توانند در کنار هم به مسائل اصلی کشور  بپردازند، افزود: البته مجلس شورای اسلامی هم که متشکل از نمایندگان احزاب است می‌تواند محل گفت‌وگو درباره مشکلات کشور باشد و  دراین رابطه راه حل ارائه کند.

وی خاطر نشان کرد: نباید افراد افراطی در این نشست‌ها حضور یابند زیرا افراطی‌ها دور یک میز جمع نمی‌شوند. باید از افراد معتدل استفاده کرد و در یک فضای آرام، معتدل و عقلانی و با رویکرد ملی، مسائل کلان و ملی را مورد بحث قرار داد.

حبیبی هم‌چنین با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور درباره همدلی و رفاقت جناح‌های سیاسی گفت:‌ این حرف رئیس جمهور منطقی است امیدوارم رقبای دولت این حرف روحانی را شنیده باشند و با وجدان بیدار در مسیر مسائل کلان کشور گام بردارند.

این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: رقبای دولت می‌توانند با حفظ هویت، انتقادات خود را مطرح کنند. آن‌ها با این کار هم به رشد سیاسی خود کمک می‌کنند و هم به دولت برای پیشبرد امور کمک می‌کنند.

حبیبی با تاکید بر لزوم انسجام و وحدت ملی در کشور اظهار کرد: وحدت ملی با اتاق فکر علیه دولت محقق نمی‌شود. دعوت رئیس جمهور از جناح‌های سیاسی مختلف اقدام پسندیده‌ای برای همدلی میان احزاب بود. اما باید ببینیم رقبای دولت، اتاق فکر خود برای تخریب دولت را کنار می گذارند؟

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در پایان گفت: جناحی که در قدرت نیست باید دنبال تقویت و آسیب شناسی خود برای  جلب اعتماد عمومی باشد. رقیب دولت می‌تواند با هدف خیرخواهانه و با صداقت انتقادات خود را برای اصلاح امور بیان کند اما تشکیل اتاق فکر علیه دولت با انتقاد سازنده تفاوت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha