• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95040100904
  • منبع : نمایندگی لرستان

آغاز صدور پروانه صید ماهی با تور در لرستان

آغاز صدور پروانه صید ماهی با تور در لرستان

ایسنا/لرستان معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز صدور پروانه صید ماهی با تور در رودخانه‎ها و آب‎های داخلی استان از تاریخ پانزدهم تیرماه خبر داد.

نبی الله قائدرحمتی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: با توجه به دستورالعمل صید ماهی با تور، فصل صید تا پایان دی ماه سال جاری بوده و بهاء آن یک میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان و علاقه‎مندان می‎توانند با مراجعه به ادارات تابعه حفاظت محیط زیست سراسر استان پروانه مورد نیازخود را دریافت کنند.

قائدرحمتی تعداد مجاز صید روزانه برای هر پروانه صید با تور را 30 قطعه ماهی برای هر روز اعلام کرد و افزود: زمان صیدماهی با تور سه روز آخر هفته(چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه) است و هر متقاضی در هر استان فقط می‎تواند یک پروانه دریافت کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: صید در رودخانه‎های حفاظت شده و مناطق ممنوعه اعلامی از طرف شرکت آب منطقه‎ای استان بوده و نیز صید ماهیان آزاد و ماهیان حمایت شده از جمله ماهی قزل‎آلا خلاف مقررات و ممنوع است.

وی تصریح کرد: پروانه صادره صرفا در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است و چنانچه متقاضی تمایل به صید در استان‎های مختلف را داشته باشد باید از هر استان جداگانه پروانه دریافت کند.

قائدرحمتی گفت: به تورهای ماهیگیری از نوع سالیک و با چشمه‎های سی میلی‎متر به بالا پروانه داده و هر نوع صید به طریق دیگر از جمله تورهای تله‎ای و غیره ممنوع و برابر مقررات برخورد می‎شود.

وی از کنترل پروانه‎های صید صادره در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست در صورت تخلف افراد، ضمن ضبط ادوات صید، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

صید قزل‎آلا ممنوع است

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان هم‌چنین از آغاز صدور پروانه صید ماهی با قلاب در رودخانهها و آبهای داخلی استان خبر داد.

‌قائدرحمتی  با اشاره به دستورالعمل صید ماهی با قلاب، فصل صید را از تاریخ صدور تا پایان دی ماه سال‌جاری عنوان کرد و گفت: بهای این پروانه 50 هزار ریال تعیین شده است و متقاضیان و علاقهمندان میتوانند با مراجعه به ادارات تابعه حفاظت محیط زیست سراسر استان پروانه مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی تعداد مجاز صید روزانه برای هر پروانه صید با قلاب را 5 قطعه ماهی برای هر روز اعلام کرد و افزود: به ازای هر پروانه، متقاضی میتواند صرفا از یک واحد ابزار مجاز صید( مانند چوب، چرخ، چوب ماهیگیری یا ریسه و...) استفاده کنند و بکارگیری ابزار بیشتر، مستلزم تهیه پروانه به ازای هر واحد ابزار صید است.

قائدرحمتی با بیان اینکه هر ماهیگیر در هر دوره یک ماهه اعتبار پروانه حداکثر مجاز به اخذ سه پروانه صید از هر استان و استفاده از سه واحد ابزار صید در هر روز است، اظهار کرد: صید در رودخانههای حفاظت شده و مناطق ممنوعه اعلامی از طرف شرکت آب منطقهای استان و همچنین صید ماهیان آزاد و ماهیان حمایت شده از جمله ماهی قزلآلا خلاف مقررات و ممنوع است.

وی ادامه داد: پروانه صادره صرفا در حوزه استحفاظی استان صادر کننده دارای اعتبار است و چنانچه متقاضی تمایل به صید در استانهای مختلف را داشته باشد، باید از هر استان جداگانه پروانه دریافت کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: اعتبار پروانه صادره از تاریخ صدور به مدت یک ماه بوده و بدیهی است پس از پایان تاریخ اعتبار، متقاضیان میبایست مجددا پروانه خریداری کنند.

قائدرحمتی از کنترل پروانههای صید صادره در سراسر استان خبر داد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست در صورت تخلف افراد، ضمن ضبط ادوات صید، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha