• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95040100931
  • منبع : نمایندگی گیلان

انهدام دو لابراتوار تولید شیشه در صومعه‌سرا

انهدام دو لابراتوار تولید شیشه در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی صومعه‌سرا گفت: پارسال با توجه به امکانات و نیروهای موجود تعداد دو دستگاه کمیاب لابراتوار ساخت و تولید ماده مخدر شیشه در شهرستان کشف و منهدم شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «اردشیر آقاجانی» در همایش مبارزه با مواد مخدر  در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: باید در این‌گونه همایش‌ها ماهیت مخوف مواد مخدر در مجالس و محافل و جایگاه و رسالت خطیر مأموران انتظامی در این عرصه مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

وی با بیان این‌که امروز مواد مخدر بحران قرن است و همه جوامع درگیر آن می‌باشند، افزود: ریشه بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر است.

آقاجانی مواد مخدر را خانمان‌سوز و ویرانگر دانست و خاطرنشان کرد: ویرانگری‌های ناشی از مواد مخدر نیز زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است.

وی با اشاره بر اثرگذاری مواد مخدر بر سلامت جامعه تصریح کرد: هر سال مواد مخدر باعث مرگ جمع کثیری از افراد می‌شود، مواد مخدر با ترفندهایی در جلوه‌ها و اشکال مختلف و با عناوینی چون تریاک، هروئین، متادون، الکل، حشیش، شیشه و....به بازار عرضه می‌شود.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با بیان این‌که مافیای مواد مخدر با ماهیت یکسان تخریب، اشکال مختلف مواد مخدر را طراحی و از راه‌های مختلف گرایش افراد را به مواد بیشتر می‌کنند،گفت: قریب 60 درصد جرائم و آسیب‌های اجتماعی متأثر از مواد مخدر است.

وی مواد مخدر را بستر و زمینه‌ساز اکثر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: طبق آمارها تعداد شش میلیون نفر به‌صور مختلف در کشور گرفتار انواع مختلف مواد مخدر هستد.

آقاجانی با بیان این‌که سن مصرف مواد مخدر در کشور 20 سال است، افزود: درصد سن به سرعت در حال کاهش است و این در حالی است که مصرف روزانه مواد مخدر یک و نیم تن و مصرف سالیانه آن 500 تن در کشور است.

وی با اشاره بر این‌که روزانه 8 تا 11نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند، ادامه داد: علت بیشتر مرگ و میرهای امروز در جامعه مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا به وضعیت امنیتی مطلوب این شهرستان اشاره و تصریح کرد: این امنیت نتیجه تلاش‌های نیروهای امنیتی و پشتیبانی خوب فرماندار، شوراها، دهیاران و بخشداران و... شهرستان است.

وی با بیان این‌که صومعه‌سرا از شهرستاهایی است که دارای 6 مرز مشترک با شهرستان‌های هم‌جوار است، یادآور شد: شهرستان صومعه‌سرا بدلیل برخورداری از مرز مشترک می‌تواند متأثر از آسیب‌های سایر شهرستان‌های هم‌جوار باشد.

آقاجانی به گشت شبانه‌روزی قریب 16خودرو انتظامی در شهرستان اشاره کرد و افزود: مجموع کشفیات صورت گرفته در شهرستان از ابتدای سال 94 تا سه ماهه نخست سال 95 بیش از 56 کیلوگرم انواع مواد مخدر بوده است و این در حالی است که مجموع افراد دستگیر شده در ارتباط با مواد مخدر در سال گذشته در شهرستان 2267 نفر بوده است.

وی از دستگیری 791 نفر در سال 95 در صومعه‌سرا در ارتباط با مواد مخدر خبر داد و افزود: پارسال با توجه به امکانات و نیروهای موجود تعداد دو دستگاه کمیاب لابراتوار ساخت و تولید ماده مخدر شیشه در شهرستان کشف و منهدم شد.

آقاجانی به تلاش‌های مأموران انتظامی در راستای اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد و گفت: در سال 95 اقدامات پیشگیرانه قابل رضایتی صورت گرفت به گونه‌ای که امنیت نسبی در شهرستان حاکم شده است.

وی با بیان این‌که برخورد با توزیع و مصرفکنندگان مواد مخدر در شهرستان به جد در  حال پیگیری است، یادآور شد: رویکرد ما در دستگیری و اقدام، جهت پیشگیری خارج از مرزهای شهرستان است.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با تأکید بر این‌که کنترل مجرمین و افراد سابقه‌دار در رأس امور اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ارتکاب جرائم قرار دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال با اجرای طرح هماهنگ همکاران انتظامی موفق به دستگیری، جمع‌آوری و انتقال قریب 290 نفر از معتادین متجاهر به کمپ‌های شهرستان شده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که راه مبارزه با مواد مخدر فرهنگ‌سازی است، یادآور  شد: با اجرای این طرح، سرقت به‌عنوان یکی از نخستینآسیب‌های اجتماعی در شهرستان60 درصد کاهش داشته است.

آقاجانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «مهمترین وظیفه مأموران انتظامی حفظ امنیت و آرامش کشور است، افزود: در بحث پیشگیری از وقوع جرائم به همکاری همگان نیاز است، مأموران انتظامی تمام تلاش خود را در برقراری امنیت، آرامش و آسایش فردی و عمومی را به کار خواهد بست.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا اطلاع‌رسانی و آگاهسازی را در زمینه اعتیاد و مواد مخدر به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان را ضروری دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha