• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040101041
  • خبرنگار : 71089

سفر دیپلمات ارشد آمریکایی به ونزوئلا برای گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط

سفر دیپلمات ارشد آمریکایی به ونزوئلا برای گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط

وزارت خارجه آمریکا یک دیپلمات ارشد خود را به ونزوئلا فرستاده تا با مقامات این کشور برای آغاز مذاکرات در راستای عادی سازی روابط گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالیکه ونزوئلا در طول هفته‌های گذشته با بحران اقتصادی کشنده مواجه شده است، توماس شنون، دیپلمات ارشد و باسابقه آمریکای به این کشور سفر کرده است.  

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره  گفت: شنون که در حال حاضر به عنوان معاون امور سیاسی در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار است، امیدوار است بتواند مذاکرات درباره چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که ونزوئلا با آنها رو به‌رو است را ارتقا بخشد.

وی قرار است در این سفر با رهبران اپوزیسیون، نیکولاس مادورو، رییس جمهور و برخی از نمایندگان دولت این کشور دیدار و گفت و گو کند.

براساس گزارش یک گروه نظارتی محلی موسوم به "رصد خشونت ونزوئلا"، بیش از 10 حادثه غارت روزانه در سراسر این کشور 30 میلیون نفری رخ می‌دهد؛ کشوری که به شدت به رکود دچار است و بالاترین نرخ تورم را در جهان دارد.

این سفر در حالی انجام می شود که قرار است سازمان کشورهای آمریکایی در چند روز آینده نشستی درباره بحران فزاینده در ونزوئلا و تحریم مادورو به دلیل "نقض تعهدات منطقه‌ای برای برقراری دموکراسی" برگزار کنند.

در همین راستا  لوئیس آلماگرو، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی از 34 کشور این سازمان خواست 23 ژوئن (سوم تیر) نشستی برگزار و درباره تعلیق احتمالی ونزوئلا به خاطر "سوابق نامناسب حقوق‌بشری" مادورو مذاکره کنند.

با این حال نتایج سفر شنون که در گذشته سفیر آمریکا در برزیل بوده است، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد زیرا سلسله سفرهای وی به کاراکاس در سال گذشته نیز چندان نتیجه مطلوبی به همراه نداشت. بر همین اساس انتظارات کمی از این سفر وجود دارد.

در دسامبر سال ۲۰۱۰ میلادی هوگو چاوز، رئیس جمهوری وقت ونزوئلا از پذیرش لری پالمر که از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان سفیر معرفی شده بود، امتناع کرد. پس از آن  آمریکا ویزای برناردو آلوارز، سفیر ونزوئلا در واشنگتن را باطل کرد، اکنون نمایندگی‌های دیپلماتیک این دو کشور توسط کاردارها اداره می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha