• جمعه / ۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95040102144
  • خبرنگار : 71132

یک نماینده مجلس تشریح کرد

ابعاد جدید حادثه سقوط اتوبوس سربازان به روایت مصدومین

ابعاد جدید حادثه سقوط اتوبوس سربازان به روایت مصدومین

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تشریح ابعاد جدیدی از سانحه اتوبوس سربازان گفت که کمیته‌ تحقیق و تفحص در مجلس برای پیگیری این حادثه تشکیل خواهد شد.

حسین رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شب گذشته به همراه اعضای مجمع نمایندگان استان فارس به ملاقات مصدومین حادثه در بیمارستان رجایی شیراز رفتیم و از نزدیک با مصدومین حادثه گفت‌وگو کردیم. آنها ابعاد حادثه را تشریح کردند که به نظر می‌رسد برخی مسائل در وقوع این حادثه بی‌تاثیر نبوده است.

وی افزود: یکی از نکات عجیبی که از سوی مصدومین حادثه گفته شد این بود که بسیاری از سربازان تلاش می‌کردند خودشان از محل پادگان و با خودروهای عمومی خارج شوند اما ظاهراً اصرار شده که آنها همگی با یک اتوبوس از پادگان خارج شوند و با توجه به اینکه راننده در مسیر جاده برای سوار کردن چند تبعه افغان و بار زدن کالای قاچاق توقف کرده به نظر می‌رسد نوعی تبانی بین راننده و قاچاقچی وجود داشته است. البته این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد که آیا مسوولین پادگان نیز در جریان این موضوع بوده‌اند یا خیر؟

نماینده مردم کازرون در مجلس ادامه داد: به گفته مصدومین حادثه، پیش از وقوع این اتفاق راننده به سرنشینان اطلاع داده که ترمز اتوبوس از کار افتاده و همه سرنشینان در یک سمت دیگر جمع شدند تا اتوبوس با یک مانع برخورد کند و متوقف شود. اما متاسفانه راننده یا مهارت کافی نداشته و یا ترسیده و به همراه شاگردش خود را از اتوبوس به بیرون پرتاب کرده و اتوبوس را رها کرده و در نتیجه اتوبوس به همراه سرنشینان به دره پرتاب شده است. البته راننده و شاگرد هم موفق نشدند از این حادثه جان سالم به در ببرند.

رضازاده با اشاره به حمل کالای قاچاق (سیگار) و همچنین چند تبعه غیرمجاز خارجی (افغان) در اتوبوس حامل سربازان یادآور شد: بنابراین احتمال اینکه ظرفیت اتوبوس به لحاظ وزن آن و به خاطر وجود مسافر اضافه، کالای قاچاق بیش از حد مجاز بوده، وجود دارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: به گفته شاهدان حادثه این اتفاق ساعت یک‌ونیم بامداد رخ داده اما تا ساعت 4:30 بامداد و به دلیل خلوت بودن جاده کسی متوجه وقوع این حادثه نشده و نهایتاً یکی از مصدومین حادثه که خودش هم دچار شکستگی بوده خود را به جاده رسانده و کمک خواسته بنابراین نیروهای امدادی نیز سه ساعت دیرتر به محل حادثه رسیدند.

رضازاده در پایان خاطرنشان کرد: قطعا نمایندگان مجلس جزئیات بیشتری از این حادثه را از مامورین مربوطه درخواست خواهند کرد و بررسی‌های لازم را در این زمینه تا حصول به نتیجه و روشن شدن علل وقوع حادثه انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۴ ۱۳:۵۸

من هم توی پادگان ....بودم چند سال پیش.به اصرار مارو سوار یه اتوبوس داغون کردن.این نشد برنامه ریزی که.یا توی هر شهری پادگان اموزشی بذارید و این همه خطر واسه مردم نشه یا از اتوبوس مطمئن باشید. ما هم توی راه میخواستن تا زیر پاهامون پسته و گونی های سیاه بذارن تا اصفهان که با درگیری نذاشتیم و حتی تهدید به اخراج از اتوبوس هم شدیم ولی واقعا بده این برنامه ریزی ها. مخصوصا اتوبوس های به اصطلاح رزرو شده ی پادگان ها. این سربازی رو بومی واقعی کنید.ممنون.روحشون شاد

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۴ ۱۴:۰۸

بی‌عرضگی رو نندازین سر 4 کارتون سیگار. رانند خواب الود. جاده باریک. آسفالت جیگر زلیخا.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۴ ۱۴:۲۸

به نام خدا کمترین خواسته ما پسران ایران این هست که تمامی ابعاد این ماجرا مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد و با خاطیان برخورد شود. نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان ملت ایران باید اصلاح خدمت سربازی را از نقطه آغاز تا پایان در دستور کار خود قرار دهند. آیا فراهم کردن وسیله نقلیه مطمئن برای جوانان آینده ساز و با ارزش ایران اسلامی کار سختی است؟ آیا رسیدگی به سربازان ایران اسلامی و فراهم کردن حداقل امکانات مناسب آن هم در شرایط صلح از عهده این مملکت عریض و طویل و اختصاص بودجه کار سختی است؟

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۴ ۱۴:۴۰

لطفا اطلاع رسانی کنید که اکثر پادگانها به این شکل سربازها را از پادگان خارج میکنند.