• شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95040102368
  • خبرنگار : 71132

گفت‌وگو با زنان مجلس دهم؛

زرآبادی: حق زنان باید در تمام مصوبات و قوانین در نظر گرفته شود

زرآبادی: حق زنان باید در تمام مصوبات و قوانین در نظر گرفته شود

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین در مجلس، 36 ساله، مجرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد برق است.

او سابقه تدریس در دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی(ره) و علم صنعت در رشته‌های مهندسی برق، مکانیک و مکاترونیک و راهنمایی پروژه‌های دانشجویی را دارد، در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران همکار طرح پروژه‌های علمی و صنعتی بوده و در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کار نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را انجام داده است.

زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره انگیزه خود برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس گفت: از نظر من وضع موجود، وضع رضایت‌بخشی نبوده لذا فکر کردم که می‌توانم در این عرصه برای تغییر وضعیت تاثیرگذار باشم و به همین خاطر در انتخابات مجلس مشارکت کردم.

وی با بیان اینکه سابقه فعالیت حزبی و سیاسی نداشته است، یادآور شد: شورای اصلاح‌طلبان استان قزوین در جلسات مکرری رزومه من را بررسی و با من مصاحبه کردند و نهایتاً من را در لیست امید قرار دادند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همه ادوار گذشته مجلس نقاط مثبت و منفی داشته، تصریح کرد: تلاش ما در مجلس دهم باید تقویت نقاط مثبت مجلس در ادوار مختلف و برطرف کردن ضعف‌ها و نقاط منفی باشد.

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه مجلس تاکنون نتوانسته به خوبی بر مساله معیشت مردم تمرکز کند، گفت: به اعتقاد من موضوع رونق اقتصادی، شکاف طبقاتی و حل مشکل بیکاری بخش عمده‌ای به عملکرد مجلس برمی‌گردد و نمایندگان می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

زرآبادی با بیان اینکه در بسیاری از قوانینی که در مجلس وضع می‌شود مساله زنان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: ما در این دوره از نظر کمیت بیشترین تعداد زنان را در مجلس داریم و امیدواریم کیفیت عملکرد زنان مجلس دهم نیز به نحوی باشد که در پایان چهار سال دوره نمایندگی بتوان ارزیابی خوبی در این زمینه داشت.

وی ادامه داد: شاید تلقی جامعه این باشد که زنان فقط می‌توانند در مسائل مربوط به زنان ورود کنند در حالی که به اعتقاد من مسائل زنان در تمام کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها قابل طرح است زیرا نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین حق آنها در تمام مصوبات و قوانین در نظر گرفته شود.

نماینده مردم قزوین در پایان با اشاره به حضور تعداد زیادی از نمایندگان متخصص در مجلس دهم و حضور 17 نماینده خانم در این دوره ابراز امیدواری کرد که مجلس دهم بتواند عملکرد مثبت و بهتری از ادوار گذشته داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۱۰:۲۵

با سلام بنظر من بعنوان يك دكتري جامعه شناسي، وظيفه اصلي زنان شوهر داري و خانه داري و بچه داري است و بجز در موارد استثنايي نبايد به زنان مسئوليت و كار داد. متاسفانه اين وظايف براي زنان خوب تفهيم نشده است و در جامعه نيز بدان توجه نمي شود در حاليكه مهمترين كار در دنيا شايد همين اموري باشد كه بيشتر بعهده زنان است. اگر زن به شوهرداري بنحو احسن نپردازد مرد نمي تواند كار كند. اگر زن به خانه و بچه ها درست توجه نكند همه چي خانواده بهم مي ريزد و وقتي خانواده بهم ريخت ديگر هيچ چيز نمي تواند جايگزين ان شود.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۲۲:۰۳

سلام و عرض ادب کاش واقعا کاری برابر با اقایان برای خانمها هم انجام گردد متاسفانه در محیط خدمت دولتی با سنوات بالا و تحصیلات عالیه مشغولم ولی قتی حقوق و مزایا و حتی امتیازات شغلی ما با آقایان قابل قیاس نیست اعتراض هم که میکنیم می گویند آنها نان آور خانه هستند ما هم تلاش میکنیم برای آرامش خانواده و خیلیا حتی خود من سرپرست خانواده هستم. در کشور اسلامی و این همه اجحاف؟؟؟؟؟؟