• شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95040102825
  • خبرنگار : 71413

پسر «عزیز نسین» در میان روزنامه‌نگاران دستگیرشده ترکیه

پسر «عزیز نسین»  در میان روزنامه‌نگاران دستگیرشده ترکیه

یکی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای که اخیرا در ترکیه بازداشت شد،‌ «احمد نسین» پسر رمان‌نویس مشهور ترکیه‌ای است.

به گزارش ایسنا، «احمد نسین» یکی از افرادی بود که روز بیستم ژوئن به همراه «اوندراوغلو» خبرنگار سازمان گزارشگران بدون مرز و «شبنم کرور فینانجی» استاد دانشگاهی که یک بنیاد حقوق بشر در ترکیه را مدیریت می‌کند، به دلیل شرکت در کمپین همبستگی با یک روزنامه طرفدار کردها بازداشت شدند.

«عزیز نسین» که در سال 1995 درگذشت، یکی از چهره‌های برجسته ادبیات طنز ترکیه به حساب می‌آید و سال گذشته شهروندان ازمیر و استانبول صدمین سالگرد تولد او را به مدت سه روز جشن گرفتند. اما حالا فرزندش «احمد» که ناشر است، در جریان موج جدید دستگیری‌های ترکیه به جرم نگارش یک مقاله در جریان همکاری یک‌روزه با روزنامه «اوزگور گوندم» بازداشت شده است. گفته می‌شود این افراد ممکن است به دو تا 14 سال و شش ماه حبس محکوم شوند.

«حریت دیلی نیوز» اعلام کرد: جرم این فعالان رسانه‌ای که برای شرکت در یک کمپین، یک روز به عنوان سردبیر با روزنامه «اوزگور گوندم» همکاری کردند،‌ اشاعه تبلیغات تروریستی اعلام شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از این «ادعای دروغین» که منجر به بازداشت سه تن از اعضای کمپین 44 عضو همبستگی با کردها شده، انتقاد کرد و خواهان آزادی فوری این افراد شد.

اعتراض به دستگیری سه چهره فرهنگی در استانبول

بر اساس این خبر، پس از دستگیری این چهره‌های فرهنگی، حدود 100 نفر در استانبول به منظور حمایت از آن‌ها به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «ما در برابر فشار سر فرود نمی‌آوریم» سر دادند. در همین حال حامیان آزادی مطبوعات هشدار می‌دهند وضعیت آزادی بیان و رسانه در ترکیه به شدت رو به وخامت است. در حال حاضر ده‌ها خبرنگار در زندان‌های این کشور محبوس هستند. این در حالی است که دولت تاکید دارد این افراد به دلیل فعالیت‌های «مجرمانه» و نه امور خبرنگاری، بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha