• دوشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95040103713
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

امیرالمومنین(ع) الگوی کامل انسان‌سازی است

امیرالمومنین(ع) الگوی کامل انسان‌سازی است

ایسنا/خوزستان رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امیرالمومنین(ع) الگوی کاملی برای انسان‌سازی و نسخه‌ای جامع برای رشد و تعالی جامعه است و با حضرت علی(ع) می‌توان راه تعالی و تکامل را پیدا کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در بررسی شهادت امام علی (ع) باید به مسایل تاریخی و تحریف جامعه از امامت اشاره کرد.

وی افزود: اگر جامعه پس از پیامبر اکرم (ص) به وصیت پیامبر عمل و بعد از نبوت به امامت تن می‌داد، این مشکلات که از آن زمان تاکنون ادامه دارد، پیش نمی‌آید. جامعه اسلامی پس از پیامبر (ص) به خلافت متمایل شد و در 35 سالی که خلافت دست‌اندرکار جامعه اسلامی بود، جامعه اسلامی دچار پسرفت‌هایی شده بود.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار کرد: در آن دوران، تعصب‌های قومی و قبیله‌ای و اشرافی دوباره به جامعه اسلامی بازگشت و نظام طبقات اسلامی که در دوره تربیت پیامبر(ص) کمرنگ شده بود، دوباره به میدان آمد و زمینه‌ای برای بروز اختلافات ناشی از دوران جاهلیت بروز پیدا کرد.

شفیعی با اشاره به دوران خلافت امام علی (ع) عنوان کرد: در دوران خلافت پنج ساله امام علی(ص)، جامعه اسلامی به تربیت اسلامی بازگشت و انحراف‌های شکل گرفته، مجددا اصلاح شد. این کار بسیار دشوار بود زیرا سال‌های بسیاری، این آموزه‌ها در جامعه حاکم بود. به همین جهت، منافع و امیال بسیاری در خطر افتاده و در برابر امام علی(ص) ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: جنگ‌های نهروان، صفین و خوارج نشان از تلاش دشمنان در برابر امام علی(ص) بود. امام علی(ع) را درگیر جنگ‌ها کرده بودند تا مانع انجام سیاست‌های مدنظر امام علی(ع) شود. آنان که در ترور شخصیتی و سیمای امام علی(ع) نتوانستند به نتیجه برسند، اقدام به ترور فیزیکی کردند و در نهایت در یک عملیات تروریستی امام علی(ع) را مصدوم و به شهادت رساندند.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار کرد: پس از شهادت امام علی(ع)، تحولات به وجود آمده سقوط و انحطاط جامعه اسلامی از حرکت آرمان‌گرایی خود را به دنبال داشت و این امر در همان ماه‌های نخست امامت امام حسن مجتبی(ع) نیز نمایان شد. تفرقه امت اسلامی و تنها ماندن امام حسن(ع) در برابر شیطنت‌های اموی، یکی از نتایج همین تحولات پیش آمده پس از شهادت امام علی(ع) است.

وی ادامه داد: در میان ویژگی‌های امام علی(ع) می توان صداقت، امامت، زهد و پرهیزکاری را مشاهده کرد، این مشخصات انسان را در مسیر کامل رشد قرار می دهد.

شفیعی گفت: امیرالمومنین(ع) الگوی کاملی برای انسان‌سازی و نسخه‌ای جامع برای رشد و تعالی جامعه است و با حضرت علی(ع) می‌توان راه تعالی و تکامل را پیدا کرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم در پیروی این شخصیت که یک نسخه کامل از تبعیت الهی است موفق باشیم و اگر توان علی(ع) شدن وجود ندارد ولی می‌توان علی گونه زندگی کرد و این تعبیر خود امام علی(ع) است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha