• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95040104210
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک فعال اقتصادی مطرح کرد: سمنان، استانی با ظرفیت‌های ناب در گردشگری سلامت

یک فعال اقتصادی مطرح کرد:
سمنان، استانی با ظرفیت‌های ناب در گردشگری سلامت

ایسنا/سمنان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی سمنان از این استان به عنوان یک استان پرجاذبه برای گردشگران داخلی و خارجی نام برد و گفت: استان سمنان ظرفیت‌های نابی در حوزه گردشگری و خصوصا گردشگری سلامت دارد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر جمعه‌ای صبح امروز در نشست تخصصی ظرفیت‌های استان سمنان در حوزه گردشگری سلامت در محل اتاق سمنان اظهار کرد: استان سمنان از ظرفیت‌های متنوعی در این بخش برخوردار است و از این رو چنانچه سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش صورت گیرد شاهد رونق گردشگری سلامت در استان سمنان خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود چشمه‌های آب‌گرم ، معادن نمک و... در این استان، خاطرنشان کرد: باید بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش فراهم شود.

این فعال اقتصادی با اشاره به فضای مناسب فعلی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تصریح کرد: نخستین گام، معرفی و شناساندن ظرفیت‌های استان سمنان در حوزه گردشگری سلامت است که باید این گام به خوبی و با قوت برداشته شود.

جمعه‌ای، همکاری و همراهی دانشگاه علوم‌پزشکی را در این بخش ضروری خواند و گفت: مزیت گردشگری سلامت در استان سمنان باید با نگرشی علمی همراه باشد.

این عضو اتاق ایران با اشاره به فراهم بودن شرایط برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و اقبال سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در ایران، اضافه کرد: بروکراسی اداری و طولانی بودن فرآیند اخذ مجوزها می‌تواند مشکلاتی برای سرمایه‌گذران و خصوصا سرمایه‌گذار خارجی ایجاد کند، لذا مسئولان استان باید با آسان‌سازی و ایجاد تسهیل در این مسیر، جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در استان را بالا ببرند.

وی از شفافیت در قوانین به عنوان یک مولفه مهم برای سرمایه‌گذار خارجی یاد کرد و گفت: فرآیند اخذ مجوزها و سنگ‌اندازی و معطلی‌ها در این بخش ممکن است به دلسرد کردن سرمایه‌گذاران بیانجامد، لذا باید در فضایی شفاف و مبتنی بر قانون در این حوزه عمل شود.

جمعه‌ای بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در معرفی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری این استان تاکید کرد و ادامه داد: استان سمنان ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد که ناشناخته مانده، لذا باید برای معرفی و شناساندن این ظرفیت‌ها تلاش کرد و رسانه‌ها در این بخش نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به لزوم در اولویت قرار دادن صنعت گردشگری در این استان گفت: صنعت توریسم می‌تواند با کمترین سرمایه‌گذاری‌ها، ارزش‌افزوده قابل‌توجهی به همراه داشته باشد. ضمن این‌که با رونق این صنعت صنایع وابسته و مرتبط و خصوصا صنایع‌دستی نیز رونق بسیاری می‌گیرند.

 وی به توانمندی‌های این استان در بخش صنایع‌دستی اشاره کرد و ادامه داد: فرش‌بافی و گلیم‌بافی، سفال و سرامیک، شیرینی‌ها و سوغات مختلف استان، صنایع‌دستی مختلف و... همه و همه از صنایع وابسته‌ای هستند که با رونق گردشگری می‌توانند رونق مضاعفی گرفته و ارزش‌افزوده زیادی ایجاد کنند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha