• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95040104225
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

کرمانشاه 54 محله "اسکان غیررسمی" دارد

کرمانشاه 54 محله "اسکان غیررسمی" دارد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از وجود 54 محله "اسکان غیررسمی" در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بهادری در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استان را  2155 هکتار اعلام و تصریح کرد: از این میزان 1653 هکتار بافت ناکارآمد و 502 هکتار بافت فرسوده است.

وی با اشاره به اسکان 35 درصد جمعیت شهری استان در این مناطق گفت: معضل حاشیه نشینی در کرمانشاه به دلیل مهاجرت‌های زمان جنگ، توزیع نامناسب خدمات در استان و بیکاری گسترده در شهرستان‌ها شکل گرفته است.

بهادری جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استان را 410 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: متاسفانه کرمانشاه به لحاظ رتبه‌بندی جمعیت ساکن در مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد در رتبه ششم کشوری قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از وجود 54 محله اسکان غیررسمی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 35 محله در محدوده شهر کرمانشاه قرار دارند و اسلام آبادغرب با 12 محله در رتبه بعدی قرار دارد.

بهادری به تجربه 18 ساله کشور در زمینه احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد اشاره کرد و افزود: طی برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه مقرر شده بود تا سالانه 10 درصد این بافت‌ها نوسازی و  احیاء شود، اما متاسفانه به دلایلی از جمله عدم مشارکت مردمی این برنامه محقق نشد و طی این دو برنامه در مجموع تنها 13 درصد بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور احیاء شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به مشکل حاد حاشیه‌های شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه تمامی شاخص‌ها در این مناطق در سطح پایینی قرار دارد که همین امر همت جدی مسئولین در ارتقاء کیفیت زندگی مردمان این مناطق را می‌طلبد.

بهادری به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری پایدار در کشور اشاره کرد و گفت: تشکیل این ستاد به تازگی ابلاغ شده و در حال حاضر این ستاد علاوه بر استان در شهرستان‌های استان نیز تشکیل شده است.

وی هدف از تشکیل این ستاد را جلب مشارکت تمامی دستگاه‌ها در بازآفرینی مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد و اعمال مدیریت یکپارچه و وحدت رویه تمامی دستگاه‌ها در رفع مشکلات این مناطق عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha