• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95040104692
  • خبرنگار : 71503

راه‌اندازی کارگاه سفال و سرامیک گرمسار تا پایان تابستان

راه‌اندازی کارگاه سفال و سرامیک گرمسار تا پایان تابستان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان از راه‌اندازی نخستین کارگاه حرفه‌ای تولید سفال و سرامیک در شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، جعفر صفاخواه در بازدید از مرکز آفرینش‌های صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی گرمسار، در جمع برخی هنرمندان این شهرستان گفت: ۲۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی امسال برای راه‌اندازی کارگاه حرفه‌ای تولید سفال و سرامیک اختصاص یافته است.

او با اشاره به وجود هنرمندان فعال در رشته‌های سفال و سرامیک در گرمسار، ادامه داد: این کارگاه تا پایان تابستان امسال افتتاح می‌شود.

معاون صنایع دستی استان سمنان با بیان این‌که گرمسار پتانسیل خوبی در زمینه رشد و توسعه صنایع دستی دارد، اظهار کرد: راه‌اندازی نخستین بازارچه فروش دائمی صنایع دستی، محرک خوبی برای افزایش گرایش جوانان به صنایع دستی در گرمسار بود.

صفاخواه با اشاره به حمایت‌های این اداره کل از تولید و فروش آثار هنرمندان، گفت: در صورتی که هنرمندان مورد تأیید حوزه صنایع دستی باشند، می‌توانند از تسهیلات مشاغل خانگی یا کارآفرینی بهره‌مند شوند.

بازارچه دائمی صنایع دستی گرمسار در باغ‌ - موزه علم و صنعت در محل کارخانه تاریخی پنبه پاک‌کنی گرمسار برپاست. در مرکز آفرینش‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی گرمسار که به همت اداره ارشاد شهرستان گرمسار و با هماهنگی معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان راه اندازی شده است، هنرمندان در رشته‌های سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، رودوزی های سنتی، سراجی و... مشغول فعالیت هستند.

غرفه‌های این مرکز برای حمایت هرچه بیشتر از تولید صنایع دستی و حمایت از هنرمندان به‌طور رایگان در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار گرفته است. این مرکز به بانوان هنرمند اختصاص دارد و بیشتر این بانوان دانش‌آموخته رشته‌های مختلف صنایع دستی هستند. حدود ۳۰۰ هنرمند در زمینه تولید صنایع دستی در گرمسار فعال هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha