• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95040104698
  • خبرنگار : 71461

قیام نیشابور برای برگزاری سالروز ورود امام (ع)

قیام نیشابور برای برگزاری سالروز ورود امام (ع)

امسال برای دهمین سال متوالی نیشابور مراسم ویژه دهم تیرماه، روز ملی خراسان و سالروز ورود امام‌رضا (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از  بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، ابوالفضل مشکیان - مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور - اظهار کرد: طبق مصوبه ۶۳ شورای عمومی فرهنگ استان خراسان رضوی، روز ۱۰ تیر روز «ملی خراسان» نام گرفته است که این نام‌گذاری سالروز ورود حضرت رضا (ع) را به مردم خراسان، یادآور می‌شود در این روز، در سال ۲۰۰ هجری، خورشید خاوران در نیشابور طلوع کرد و کاروان امام رضا(ع)، مورد استقبال و میزبانی گرم و باشکوه مردم نیشابور قرار گرفت و برگ زرین دیگری در تاریخ تشیع خراسان، ایران و جهان اسلام ثبت شد.

اوگفت: امسال نیز برای دهمین سال پیاپی مردم و مسئولان نیشابور با تشکیل ستادی منسجم برنامه ریزی متنوعی را انجام داده‌اند و فضا سازی متناسب با این روز توسط هیات و مجامع مردمی و مذهبی انجام  گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال با برگزاری میزگرد علمی با عنوان «هجرت تمدن ساز» روز چهارشنبه۹تیر ۹۵ بعد از افطار بااهتمام خانه تاریخ و ادبیات نیشابور و با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و با حضور اساتید و چهره‌های علمی در محل تکیه ابوالفضلی یکی از قدمگاه‌های رضوی درنیشابور برگزار می شود.

مشکیان یادآورشد: کاروان نمادین سالروز ورود حضرت رضا(ع) به نیشابور چهارشنبه۹تیر۹۵ ساعت ۱۷ در روستای فدیشه مرکز دهستان غزالی بخش میانجلگه نیشابوربه همت والای پدر شهیدان اخباری و همکاری مسئولان این بخش حرکت خویش را آغاز خواهد کرد و روز پنجشنبه۱۰ تیر۹۵ ساعت ۳۰/۱۸ از میدان امام «ره» نیشابور به سمت مسجد جامع این حرکت معنوی  تداوم خواهد داشت در ادامه نیز روزجمعه ۱۱ تیر ۹۵ نیز ساعت ۱۸ از میدان اسدآباد در شهر قدمگاه رضوی مرکز بخش زبرخان تا بقعه قدمگاه رضوی نیشابور با همکاری مسئولان محلی  به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

او بیان کرد: در این مراسم هزاران بسته متبرک بین مردم توزیع خواهد شد و بیش از چهارهزار نفر از محرومان نیشابوری روز ده تیر با نام مبارک امام رضا(ع) روزه خود را افطار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته پذیرای ۶ هزار نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مراسم ورود نمادین کاروان نمادین به نیشابور بودیم و امسال نیز پیش بینی حضور همین تعداد از روزه داران و محبان حضرت رضا(ع) را داریم.

این مسئول مردمی ستاد بزرگداشت ۱۰ تیر اذعان کرد: همچنین با حضور مقامات حاضر روز پنجشنبه۱۰ تیر۹۵ بعد از افطار نمایشگاه قرآن و عترت با عنوان «میهمانی آفتاب » در فرهنگسرای سیمرغ این شهر افتتاح می شود و از پوستر «کاروان آفتاب» رونمایی شده و حدیث سلسله الذهب توسط هنرمندان خوشنویسی کتابت خواهد شد.

مشکیان عنوان کرد :همچنین همایش «بهشت خانواده» با حضور حجت الاسلام دکترحسین دهنوی در روز پنجشنبه۱۰ تیر ۹۵ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای سیمرغ و همایش پیاده روی خانوادگی بعد از افطار در جاده باغرود برگزار می شود.

این عضو مجمع عالی خادمان سلسله الذهب گفت: روز شنبه۱۲ تیر۹۵ بعد از افطار مراسم شب شعر «بر مدار نور» با حضور شاعران آیینی و همکاری هیئت امنای این حسینیه در محل هیئت رضوی نیشابور برگزار می شود.

مشکیان ادامه داد: اهمیت این مراسم به واسطه حدیث گرانقدر سلسله الذهب که به عنوان غدیریه ثانی و تداوم راستین آن در فضای جهان معاصر و رسیدن به حکومت صالحین و ظهور حجت حق در پهنه زمین است.

مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور تصریح کرد: اینک پس از ۱۲۳۷ سال از تاریخ ورود عالم آل محمد(ص) حضرت امام رضا (ع) به این شهر مذهبی بار دیگر با آفرینش صحنه‌های با شکوهی از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت (ع) و با بیعت مجدد با مقام امامت و ولایت و شهدای والامقام  به ویژه شهدای مدافع حرم آل الله و با حضور مقامات کشوری و استانی تاریخ تکرار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha