• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95040104703
  • خبرنگار : 71454

جشنواره فیلم استکهلم از «کاپولا» تقدیر می‌کند

جشنواره فیلم استکهلم از «کاپولا» تقدیر می‌کند

«فرانسیس فورد کاپولا» جایزه دستاورد سینمایی جشنواره فیلم استکهلم را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، «کاپولا» که ساخت فیلم‌های ماندگاری چون سه گانه «پدرخوانده» و «اینک آخرالزمان» را در کانامه دارد، جایزه اسب برنز جشنواره فیلم استکهلم را به پاس یک عمر دستاورد سینمایی دریافت خواهد کرد.

«کاپولا» در واکنش به این خبر گفت: در طول عمرم هرگز لذت سفر به سوئد را نداشتم و همیشه می‌خواستم این کار را انجام دهم.

«گیت شینوس»، رئیس جشنواره فیلم استکهلم نیز عنوان کرد: زمانی که 27 سال پیش این رویداد سینمایی را تاسیس کردیم، در فهرستی از شخصیت‌هایی که دوست داشتیم از آنها تقدیر کنیم نام «فرانسیس فورد کاپولا» در صدر آن قرار داشت. حضور پدرخوانده سینما در جشنواره رویایی است که به حقیقت می‌پیوندد.

«دیوید کراننبرگ»، «دیوید لینچ»، «وونگ کار وای»، «لورن باکال» و «کلر دنیس» از جمله دریافت‌کنندگان پیشین جایزه دستاورد سینمایی جشنواره فیلم استکهلم هستند.

«کاپولا» از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌1971 برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌1973 برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌1975 برای «پدرخوانده‌2»، جایزه بافتا بهترین کارگردانی در سال ‌1978 برای «اینک آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ‌1991، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌1979 برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال 1974 برای فیلم «مکالمه»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال 1980 برای «اینک آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ‌1973 برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن‌سباستین در سال ‌2002، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ‌1992، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن‌سباستین در سال ‌1969 برای «ماهی پر جنب‌وجوش» اشاره کرد.

به نوشته ورایتی، فیلم تجربی «چشم‌انداز دور» جدیدترین اثر این کارگردان آمریکایی است که به گفته «کاپولا» ساخت آن حداقل پنج سال به طول خواهد انجامید و روایتگر زندگی خیالی چهار نسل از یک خانواده ایتالیایی است. این فیلم در سبک "سینمای زنده" که ترکیبی از اجرای زنده و سینمای سنتی است، ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha