• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040107033
  • خبرنگار : 71477

نیکولا استورجن به دنبال تضمین حقوق اتباع اروپایی در اسکاتلند

نیکولا استورجن به دنبال تضمین حقوق اتباع اروپایی در اسکاتلند

وزیر اول اسکاتلند خواستار ضمانت‌های فوری برای وضعیت سکونت و حقوق اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در اسکاتلند زندگی می‌کنند، شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند این درخواست را در نامه‌هایی خطاب به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و پنج نامزدی که به دنبال رفراندوم هفته گذشته آمادگی خود را برای رسیدن به سمت رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیر اعلام کردند، مطرح کرد.

استورجن گفت: بسیار ضروری است که دولت انگلیس به حقوق ۱۷۳ هزار تبعه اروپایی اسکاتلند احترام بگذارد.

این درخواست پیش از برگزاری نشست روز سه شنبه استورجن با سرکنسولگری‌های کشورهای عضواتحادیه اروپا و دیپلمات‌ها در محل رسمی سکونتش مطرح شد.

این نشست به دنبال یکسری مذاکرات در بروکسل با رهبران سیاسی اروپا با هدف تضمین جایگاه اسکاتلند در اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

با اشاره به اینکه ۴۲ درصد از رای دهندگان اسکاتلندی به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند، استورجن گفت: اگرچه اسکاتلند به طور یک صدا به ماندن در  اتحادیه اروپا رای داد اما اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در کشور ما زندگی، کار و مشارکت می‌کنند همچنان نسبت به اینکه پیامدهای رفراندوم انگلیس برای آن‌ها و خانواده‌هایشان چه خواهد بود نگران و بلاتکلیف هستند.

وی افزود: اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا بخش مهمی از آینده اسکاتلند محسوب می‌شوند. در نتیجه به دنبال تضمین‌های فوری از جانب نخست وزیر و تمامی نامزدهای رهبری حزب محافظه کار هستند که ضمانت دهند وضعیت سکونت و دیگر حقوق ۱۷۳ هزار تبعه اروپایی که در  اسکاتلند زندگی می‌کنند، اکنون و در آینده تغییری نخواهد کرد. این تعهدی است که باید هم اکنون مطرح و اجرایی شود.

استورجن ادامه داد: بسیار مهم و ضروری است که دولت انگلیس به حقوق افرادی که زندگی در اسکاتلند را انتخاب کرده‌اند، احترام بگذارد. اسکاتلند همچنان عضوی از اتحادیه اروپا است و ما تمامی گزینه‌هایی را که باعث می‌شود جایگاهمان در اتحادیه اروپا حفظ شود، دنبال می‌کنیم؛ موضوعی که در نشست‌هایم در بروکسل بر آن تاکید کردم.

وزیر اول اسکاتلند گفت: من از طریق شبکه کنسولگری می‌خواهم این پیام را تا جایی که می‌توانم با صدای بلند مطرح کنم که ما یک جامعه شمول‌گرا هستیم که همکاری وسیع اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اقتصاد، جامعه و فرهنگ اسکاتلند را به رسمیت می‌شناسیم. من به تمامی پیشنهادات در خصوص اینکه چگونه دولت اسکاتلند تضمین‌های آتی را برای این اتباع اروپایی فراهم کند، گوش می‌دهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha